Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Ewa - 16 oktober 2008 16:01

.....i skog och mark är obefintlig för JÖSSES vad det har regnat!! Det öste rakt ned och i sådana mängder att jag kunde höra suset från fallande droppar fast fönstret var stängt! Jag kom äntligen ur sängen redan vid 8-tiden och hade tänkt masa mig ned till affären för att få komma ut en stund och så denna syndaflod...... Jag gick runt och småplockade och tog alla mina medikamenter tillsammans med ett glas juice och det fortsatte att regna. Jag tände så många lampor som möjligt i kampen mot halvdagern och det fortsatte att regna. Luften gick ur mig och det fortsatte att regna. Jag somnade i soffan medan det fortsatte att regna. Jag vaknade tre timmar senare och det regnade fortfarande.


Elin var ledsen igår kväll igen. Tårarna rann och näsan blev täppt. Jag hade ett långt sängkantsprat med henne. Stämningen börjar bli desperat. "Säg vilken sorts hjälp du vill ha och strunta i om du tror att det är möjligt eller inte" sa jag till henne eftersom hon inte tycker att mina förslag om kurator är något att hänga i granen. "Att slippa gå till skolan över huvud taget" blev hennes svar. "Hemundervisning?" frågade jag. Hon nickade. Efter vårt snack, så mailade jag helt enkelt hennes lärare och frågade vad som gäller vid hemundervisning. Läraren svarade att hon har skickat frågan vidare till ledningen. Det är aldrig fel att fråga! Pär är inte lika tänd på idén eftersom han upplever det som att vi äntligen har fått det att fungera igen, men när Elin gråter varje kväll och har ångest inför nästa dag, så tycker inte jag att det kan kallas för att det fungerar. Hon biter ihop, det är det hon gör, men den metoden fungerar sällan i längden. Är det någon som har erfarenhet av hemundervisning?


Ååhh, vad allt känns tungt!

Ingen styrketräning i världen hjälper mig att orka hålla uppe denna tyngd! Knäna viker sig, ryggen protesterar och jag har blytunga fötter. Sömn, välsignade sömn! Där finns den enda möjligheten till flykt från tankar, känslor och krav. Elin och jag har siktet inställt på Lyxlörda'n och det är det som håller oss uppe för tillfället. Frågan är var jag ska få ork ifrån att göra någonting de dagar som är kvar? Jag blir knäpp av denna orkeslöshet! Känslan av att bli knäpp är kanske ett tecken på att det finns en yttepytte smula ork att bryta denna onda cirkel?


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards