Alla inlägg under juni 2012

Av Ewa - 30 juni 2012 21:23

..........

..........

Nä, idag går det inte.

En skitdag från morgon till kväll.

Ingen ro.

Ingen avslappning.


O-fridens.   

Av Ewa - 29 juni 2012 20:15

Jag kom iväg på promenad även idag.

Rena lakan.

Det känns äntligen som att det är läge att skärpa till kosten.


O-fridens.   

Av Ewa - 29 juni 2012 19:46

Jag har precis börjat kravla mig upp ur sitta-i-soffan-och-äta-godsaker-träsket, men jag har inte varit ensam där utan haft sällskap av min trogna filmkompis Elin. Det är dax för även henne att kravla sig upp ur nämnda träsk, så idag fick jag med mig henne när jag gick ut med stavarna. Hela rundan tog 75 minuter och jag hade stavarna i 60 minuterna av dem medan Elin försökte sig på dem i en kvart.


Elin och killen. Killen har faktiskt pratat med sin mamma och fått ett medgivande till att sova här. När han har fått samma sorts medgivande från sin pappa, så får han komma hit igen. Äntligen visar han lite egen vilja!


Efter lunch fick jag först en grym huvudvärk och sedan tandvärk. Jag läste i en dryg timme och sedan intog jag horisontalläge i soffan i hopp om att värken skulle släppa, men icke. Efter det här gick luften ur mig och jag blev tvärleds på allt. Värk och ångest. 3 sorters piller. För ovanlighetens skull, så är det Elin och Pär som tittar på film medan jag sitter instängd i köket. Vid middagen pratade vi lite om semesterplaner, att vi borde göra mer tillsammans. Hela mitt inre protesterar. Jag vill vara ensam. Läsa, promenera, se på film. Jag vill inte åka någonstans, inte ens till Stockholm, men jag inser att mitt sug efter isolering är på väg att bli till något negativt, så jag känner mig tvungen att knuffa på mig själv, knuffa ut mig själv. Samma sommarpress varje sommar. Idén om sommaride som Gröngöling har är inte dum alls.


O-fridens.    

Av Ewa - 28 juni 2012 21:44

En riktigt bra bok.

Jag är väldigt nöjd med klippningen.

Jag gick med på att se en överraskande bra actionfilm (så'na är  otrooooligt sällsynta).


Fridens.   


"Kompromisslös målmedvetenhet och sökandet efter den eviga sanningen har en odiskutabel sex appeal för de unga och ädelsinnade, men när en människa förlorar förmågan att glädja sig åt det vardagliga - åt cigaretten ute på trappan eller pepparkakan i badkaret - har hon förmodligen utsatt sig för onödiga risker. Det min pappa försökte säga mig då han närmade sig slutet av sin egen bana var att den risken inte skulle tas alltför lättvindigt. Man måste vara beredd att slåss för sina enkla nöjen och försvara dem mot elegans och belästhet och alla möjliga sorters glamorösa lockelser."


Ur "Artighetsreglerna" av Amor Towles


Av Ewa - 27 juni 2012 17:01

Nu är håret snaggat igen.

Jag fick prata av mig hos Rosie utan att hon blev uttråkad till döds.

Bara 5 dagar kvar med den tillfälliga fyllningen (tandvärk.....).


Fridens.   



Av Ewa - 26 juni 2012 20:54

Jag fick blommor av Elin som tycker att jag är världens bästa mamma.

Känslan av en dusch efter träning.

Jag köpte egna hantlar förra året.


Fridens.    

Av Ewa - 25 juni 2012 23:07

Jag fick vara ensam i flera timmar.

En riktigt, riktigt bra film.

Jag blev inte alltför blöt när jag gick till Konsum.


Halv-fridens.    



Av Ewa - 25 juni 2012 16:08

Pär sa hejdå vid 6.

Han åker till Budapest med jobbet och kommer hem igen på onsdag.

Jag sov vidare till 10.

Toalettbesök, gris-release och start av tvättmaskin.

Tillbaka till sängen.

Låg kvar till halv 12.

12 grader, ösregn och halv storm.

Elin försvann mot Stockholm strax före 13 och jag åt lunch i välsignad ensamhet.

Ensam i flera timmar!

Jag minns inte när det hände senast.

Regnet blåste förbi, men kom tillbaka lagom till att jag skulle till Konsum.

Jag har fortfarande träningsvärk, men jag tycker att det är skönt.

Igår kväll hade vi ännu en diskussion efter det uteblivna mötet och jag börjar känna mig allvarligt känslomässigt utbränd.

Eftersom kocken är bortrest, så är mina matvanor i fara och det blir förmodligen ingen riktig middag idag, men jag har ändå inget sug efter lagad mat.

Usch, vad jag är trött....


O-fridens.    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards