Alla inlägg under januari 2009

Av Ewa - 31 januari 2009 20:57

Vi har precis sett "Bee-movie" på Canal+ och den var inte alls vad jag hade väntat mig. Den var fånig. Ett och annat skratt, men inte mer. Jag är smått allergisk mot att man förmänskligar djur, så att de tar sig an våra sorters problem (i den här filmen stämde biet mänskligheten för att vi tog all honung). Den kommande Disneyfilmen där marsvin har gjorts om till agenter vill jag INTE se. Marsvin är urgulliga, men där går gränsen!


Fridens.

Av Ewa - 31 januari 2009 18:25

Vi ska belåna lägenheten och sedan fräscha upp Elins rum och vardagsrummet och jag tar för givet att en ny soffa ingår!


Fridens.

Av Ewa - 31 januari 2009 16:52

Det finns en semla i kylen från Vårt Konditori till mig.

Jag har trappat ned Theralen-dropparna från 15 till 5.

Jag kan öka Theralen-dropparna när jag vill och behöver.


Fridens.

Av Ewa - 31 januari 2009 16:39

.....för att jag ska åka ned, ned, ned. Prioriteringar och pengar. En bärbar dator till Elin eller en ny hörnsoffa? Soffan har varit nedsutten ett bra tag och i själva hörnet kan man inte sitta utan att få ont i ryggen. Jag tillbringar mycket tid i soffan, så jag prioriterar en ny högre. Elins dator har blivit ombyggd i etapper, men är egensinnig, så hon OCH Pär prioriterar en bärbar i stället. Att hitta en hörnsoffa med högt ryggstöd och utan lösa dynor är lättare sagt än gjort. Pär tycker att vi kan leta efter en soffa, men inte köpa den förrän framåt våren och samtidigt göra tapetsera om i vardagsrummet. Blä! Dels har jag inte lust att vänta SÅ länge på en ny soffa och dels blir jag trött och leds vid tanken på att tapetsera om - pannkakstårte-effekten. BLÄ! Plötsligt upptäcker jag att jag åker ned, ned, ned med ångesten som en klump i magen. Jag trodde att jag mådde bättre än så och att jag tålde mer än så.


Fridens.

Av Ewa - 30 januari 2009 19:50

......hur det går för Guldfynd egentligen?


*i deras utskick kallas jag för en av deras bästa kunder (jag handlar där 1-2 ggr/år) och har fått ihop hela 13 kr i bonus*

Av Ewa - 30 januari 2009 19:41

Elin var i skolan för tredje dagen den här veckan.

Elin har fått en läkartid hos BUP i nästa vecka.

Jag är på god väg att vända tillbaka dygnet; upp tidigare och i säng tidigare.


Fridens.


Av Ewa - 30 januari 2009 19:38

Idag har jag suttit i soffan och sett film. Legat i soffan och sett film. Legat i soffan och slumrat. Legat i soffan och läst. Dagen har inte gått i många knutar direkt. :-P


Fridens. 

Av Ewa - 29 januari 2009 20:48

Elin klarade av ännu en förmiddag i skolan.

Jag har den engelskspråkiga versionen av HP kvar.

Jag fortsätter att dricka mer vatten varje dag.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards