Alla inlägg under december 2008

Av Ewa - 31 december 2008 11:55

Gott nytt år med nya, friska tag

önskar jag alla mina blogvänner

Ingen nämnd, ingen glömd

Av Ewa - 30 december 2008 17:51

Ännu en BRA dag.

Sovmorgon i morgon.

Än en gång - marsvinen: goa, glada och roliga.


Fridens.

Av Ewa - 30 december 2008 17:14

Så här mot slutet av året, så verkar min familj har vaknat ur höstdvalan. Idag har vi varit AKTIVA. Frukost redan vid 9 och sedan åkte vi till Skärholmen, så att Pär och Elin kunde få sätta sprätt på lite pengar. Efter det blev det veckohandling på Coop. Årets sista, men säsongens första (vita) tulpaner köptes och så inträffade samma sak som vi råkade ut för i april: en gose-medlem ur Nalle Puh-familjen hoppade ned i en av våra kassar! Nasse den här gången. Vi hann ut till bilen innan Pär märkte vad som hade hänt (eftersom vi scannar alla varor innan vi själva packar de i kundvagnen, så var det möjligt att skjuta upp upptäckten av vår rosa fripassagerare). Så det kan bli!


När vi hade kommit hem och allt var inpackat på rätt ställe, så åt vi lunch. Jag städade buren och sedan sattes vårt lagarbete på prov.

1. Elin fångar in ett marsvin.

2. Elin väger marsvinet.

3. Elin langar över marsvinet till Pär som klipper klorna medan han blir nafsad och nerkissad.

4. Elin fångar in nästa marsvin som hon väger och sedan langar till Pär.

5. Elin tar tillbaka det första marsvinet och borstar och badar det.

6. Elin langar över nybadat marsvin i handduk till mig som torkar och gosar.

Proceduren upprepas 5 gånger. Det luktade våt päls i köket, men nu när de ha torkat, så är de makalöst fluffiga och lena - goare än vanligt! :-)


Här är det Mysan som badar, men hon dog, sorgligt nog, i somras.


När marsvinens spa-avdelning var nedmonterad igen, så dammsög jag köket och hallen. Elin körde sitt hemgjorda träningsprogram (hon fick 1 kg:s hantlar i juklapp) medan Pär tog sin första springrunda på länge. Jag tog på mig ytterkläderna igen och hämtade ett paket som sms-aviserats medan jag körde runt med dammsugaren. Det var den väskan som jag skrev om den 21 december och som jag äntligen fått köpa från "Bluebox.se"; en axelväska i brunt, blankt tyg med klaff-lock och blommönster.


Elin och jag hann titta på några avsnitt av "Vänner" medan Pär duschade och sedan lagade middag. Elin diskade. NU är familjen Duracell lediga resten av kvällen! Med tanke på att jag har haft en lååååång period när jag har varit deprimerad, utan energi och sedan förkyld, så har det blivit mycket de 3 senaste dagarna. Vi hamnar nog i någon sorts gemensam och chockartad familje-koma i soffan senare......


Krokens kommentar till "Dagens fundring" om nytt år den 26 december var "Nytt år - nya tag.". Jag undrade ju om det har  med inställningen att göra att jag upplever nyår som så pestigt. Nu har jag i alla fall bestämt att det HAR med inställningen att göra och den inställningen tänker jag ändra på FRÅN OCH MED NU. Det kommer att bli nya tag under det nya året. Jag kommer att satsa mer på träning som jag ju tycker om och inte fixera mig lika mycket vid kosten och vikten. Det känns lättare att tänka så. Faktiskt!


Fridens.




Av Ewa - 30 december 2008 13:19

.......varför - VARFÖR - det är så svårt att rita marsvin??


*antingen ser de ut som grävlingar eller bulle med ben*

Av Ewa - 29 december 2008 22:16

Den här hittade jag hos Nini.


Dagens vill ha: Te! Just idag är det extra gott med te.

Dagens klädsel: Polotröja och mjukisbyxor byttes till pyjamas.

Dagens smink: Aldrig smink.

Dagens frisyr: Spretigt.

Dagens händelse: Shopping i Stockholm.

Dagens låt: "Vem svänger på svansen i barfotadansen? Jo, Muuuumin!"

Dagens planer: Läsa och sedan sova för klockan är efter 22.

Dagens saknad: Jag har alla och allt jag behöver.

Dagens dummaste: Joey i "Vänner" - ett mirakel att han klarar av att gå upprätt.

Dagens sjuka: Småhostig och småsnuvig.

Dagens drog: Tein som finns i te.

Dagens roligaste: Elin.

Dagens favorit: Elin och jag hade en himla trevlig dag.

Dagens köp: Plåster, strumpor, mössa, sjal, serum till hårbotten, ansiktsskrubb, apelsinkaffe till Pär och halsband från Pilgrim.

Dagens godis: Godisfritt och det utan problem!

Dagens humör: Trött, men nöjd.

Dagens ord: Frrrrrostigt.

Dagens bästa: En ovanligt bra dag efter en lång period av elände.

Av Ewa - 29 december 2008 16:34

.....varför övergångsställen alltid placeras en bit in längs trottaren och inte precis där trottaren svänger av?


*hur ofta går man den extra biten för att gå över gatan?*

Av Ewa - 29 december 2008 16:30

Elin och jag hade en väldigt mysig dag tillsammans.

Jag har bestämt mig för att följa med till svärföräldrarna på nyårsafton.

Mitt nya halsband.


Fridens.

Av Ewa - 29 december 2008 16:14

......är inte förbi för idag kom Elin ur sängen redan halv 9!!! *fanfar*   Det fanns ett lockbete i form av en shoppingrunda i Stora Staden. Hon och jag åkte in tidigt och slapp undan den värsta trängseln (folkmassan tätnade när vi drog oss hemåt strax efter 12). Det blev en riktigt lyckad shoppingtur, men inte tack vare att vi kunde slösa enorma summor utan tack vare att vi hittade de småsaker vi var ute efter och en del till bra rea-priser. En lyckad shoppintur avslutas med ett Pilgrim-köp och som pricken över i, så ska jag ha pengar kvar. Just den här gången hittade jag ett halsband som hade 40% rabatt (nästan halva priset!) och jag hade flera hundralappar kvar. Endorfinerna rusade runt i kroppen och fyllde mig med välbehag. Vi avslutade med lunch på ett fullpackat Pizza Hut och det smakade smaskens! Två av småsakerna som jag var på jakt efter var en vit mössa och en vit sjal. Mössan fanns på Stadium och har en boll-tofs och sjalen fanns hos Cubus (min gamla röda fleece-mössa matchar inte riktigt den nya vinröda jackan och så'nt är superviktigt  ;-)).


Pär har tillbringat dagen med en gammal kompis. Jag vet inte vad grisarna har pysslat med i sin ensamhet. De har kanske suttit och läst?


Kylan är kvar och minusgraderna är fler än igår. Det är TJOCKT med frost på allt som inte rör sig. Det är vackert! På sätt och vis vackrare än snö.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards