Alla inlägg under mars 2013

Av Ewa - 31 mars 2013 15:15

Jag har aldrig varit så smal som när Elin var liten, hennes första år, till och med smalare än innan jag fick henne. Jag var deprimerad och hade ångest, usel sömn och dålig matro och så alla dessa promenader. Jag gick ned i vikt på grund av att jag mådde dåligt.


Med hjälp av Viktväktarna gick jag ned 12 kg och blev nästan smal igen, men jag var nästan alltid hungrig och jag blev stressad av att hålla reda på pointsen. Jag maxade antalet frukter varje dag i syfte att hålla hungern stången och till slut avskydde jag frukt. Jag gick ned i vikt, men jag mådde inte bra av metoden.


Hösten/vintern 2011/12 mådde jag så dåligt under så lång tid att jag inte trodde att det var möjligt. En mardröm 24/7 under nästan 1 års tid. Jag kunde inte äta och jag kunde inte sova och jag promenerade och promenerade och promenerade. Jag gick ned 10 kg. Jag gick ned i vikt på grund av att jag mådde dåligt. Jag har gått upp de där kilona igen.


Nu står mitt hopp till viktminskningstabletterna som jag nappade på via en av de fula annonserna i min egen blog. Just nu är min övervikt en av de största anledningarna till att jag mår skit, men tablettena har gett mig hopp. Jag hoppas på att få gå ned i vikt medan jag mår bra och inte bara må bra tack vare att jag går ned i vikt. Jag behöver ett snabbt resultat. Att lägga om min kosthållning och träna för att sedan inte bli av med mer än 1 kg på en månad är inget jag orkar med en gång till.


  

Av Ewa - 30 mars 2013 17:07

Åtgärd 5: viktminskningshjälp.


Jag är desperat.

Jag har beställt viktminskningspiller.

Jag orkar inte försöka själv längre.

Jag behöver något som drar igång det hela.

En burk med startkablar som kickar igång mig, ger mig motivation att sedan hålla mig kvar.

Det här är ingen impuls.

Desperation byggs upp under lång tid.

Imorse när jag vaknade och kom ihåg att jag hade beställd pillerna, så kände jag något som jag inte har känt på flera år: hopp.


  

Av Ewa - 30 mars 2013 16:58

"Temptation" med Heaven 17. Bör lyssnas på med hög volym, så att du kan rocka loss.


  


Av Ewa - 30 mars 2013 16:55

75 minuters promenad när det bitvis var vindstilla och varmt i solen för att sedan blåsa isvindar, så att jag fick gå framåtböjd.


Jag har en väldigt trevlig träningsvärk i armar och axlar och lite ont i armbågarna.


  

Av Ewa - 29 mars 2013 18:02

Efter 4 veckors uppehåll kände jag att det var dax för styrketräning. Tung, men skönt. Armbågarna har, tyvärr, mått bra av uppehållet, så vi får väl se hur det här går.


  

Av Ewa - 28 mars 2013 18:15

Jag är LEDS.

Jag hatar att vara fet och jag tycker att det är så satans orättvist ordnat att det ska vara svårare att gå ned i vikt än upp.

Varför ska armbågarna paja när jag hade kommit igång så bra med styrketräning hemma?

Varför ska fötterna krångla och sätta p för min favoritmotion: promenader?

Varför har just jag fått så mycket skit i mina arvsanlag?!

Depressioner, ångest, ledbesvär, dålig syn, proriasis, högre risk för både hjärtsjukdomar och diabetes.

Djävla skit-DNA!!

Slå upp ordet "måndaxexemplar" och där finns jag.

Koloskopi om en vecka.

Bettskena.

Antidepressiva mediciner som gör mig så pass känslomässigt avtrubbad att jag inte borde leva i en familj.


  


Av Ewa - 27 mars 2013 21:28

Jag hade ångest när jag vaknade.

Oxascand eller promenad?

Det blev promenad.

Det hjälpte inte.

Vid ett tillfälle grep ångesten tag i mig så att jag nästan tappade andan.

Jag stannade till.

Jag skrek.

Inombords.

Jag.

Orkar.

Inte.

Mer.

Jag tog Oxascand när jag kom hem.

Effekten kom snabbt.

Lugnet infann sig.

Det kändes inte överdjävligt längre.

Allt blev hanterbart.

Satans ångest.


  

Av Ewa - 27 mars 2013 12:17

......varit ute och rört på mig i 2 x 25 minuter. Tur och retur apoteket för att införskaffa det lavemang som behövs som förberedelse till nästa veckas absoluta höjdpunkt: koloskopin.


O-fridens.    


PS. Det är en Oxascand-dag.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards