Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Ewa - 22 mars 2013 20:32

En ny kategori skapades idag: "Åtgärder 2013" som syftar på inlägget härom dagen där jag skrev att något måste bli annorlunda. Antalet åtgärder är inte begränsat till vare sig antal eller tid. Det handlar om avgörande förändringar, så mycket vet jag.


Jag är inte någon anhängare av förändringar och definitivt inte av utmaningar, men nu är jag rädd att jag står inför flera av bägge sorterna. Om det inte ska sluta med att jag tar mig av daga, så är det bara att bita ihop och kanske ta några extra lugnande.


Några åtgärder har jag faktiskt påbörjat. Nästa steg blir att genomföra dem:


1. Jag gick till cellprovtagningen trots ett monumentalt motstånd. Provsvaret har fortfarande inte kommit.

2. Jag gick till läkaren då hemorrojderna började blöda trots att det hade varit enklare att ignorera det.

3. Jag har insett att jag behöver en samtalskontakt och läkare EK kommer att ringa mig igen om 2 veckor med besked.

4. Idag fixade jag en tid hos sjukgymnasten för, i första hand, armbågarna, men även ryggen.


O-fridens.    



Av Ewa - 22 mars 2013 17:04

Ester fyller 5 år idag och då är hon väl officiellt tant i marsvinsvärlden? Det är den första grisen som blivit 5 år hos oss. Lillan var väldigt nära målet förra året.


Ester har landat hemma hos oss,

men är kvar i den trygga transportburen.

 


Vår egen brunbjörn.


Ester och rex-polaren Ellen.

   


Hurra på din 5-årsdag!

  


  

Av Ewa - 22 mars 2013 16:57

70 minuter kombinerad lunk och hasning. Jag ångrar att jag tvingade iväg mig själv. Kroppen protesterade. "Gå hem igen. Gå hem!!". Ibland värmde solen så pass att vinterjackan kändes för varm och sedan svängde jag åt höger och möttes av isande nordanvindar som var rent plågsamma. Jag skulle ha tagit mer kläder på mig om jag hade vetat att tempot skulle bli så lågt att jag inte skulle lyckas hålla värmen. Jag småfrös från början till slut. När träningen är som den var idag, så har det ingenting med nöje och hälsa att göra utan handlar om ren misshandel av kroppen med påföljande ohälsa.


O-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards