Alla inlägg under augusti 2010

Av Ewa - 31 augusti 2010 18:23

......och sedan går den ned igen. När jag vägde mig igår, så hade jag gått upp 4 hg (sedan jag vägde mig förra gången för 2 veckor sedan).    Idag fick jag för mig att väga mig igen eftersom jag kände mig lätt i kroppen och, vem vet, kanske hade jag gått ned i vikt? Nu visade vågen -7 hg!     Jag tänker inte spekulera i varför utan bara vara nöjd med resultatet.


Fridens.

Av Ewa - 31 augusti 2010 18:18

Sov till 11.

Duschade.

Tvättade vitt.

Lunch.

Tumlade vitt.

Tvättade påslakan.

Strök 6 skjortor och 9 underlägg.*

Lade undan vittvätten.

Tumlade påslakan.

Tvättade en ensam t-shirt som inte passar med något annat.

Lade undan påslakan.

Hängde t-shirten på tork i badrummet.

Mötte Pär vid Konsum för veckohandling.

Ont i ryggen

Grillad kyckling till middag.

Snart te-dax.


Nedräkning till FK:s beslutsfattande: 7 dagar kvar.    

Fridens.   


* Jag strök Pärs skjortor mot att han tar 2 av mina middax-diskar.


Av Ewa - 30 augusti 2010 16:06

Igår sov jag till halv 13. Tolv timmar senare gick jag och lade mig igen och vaknade vid 8 idag. Kroppen hade sovit färdigt (tillfälligt), men jag låg kvar en timme till. Vid 10 gjorde jag en kanna te och satte mig i soffhörnet och läste. Efter ett tag blev jag så himla trött att jag kom på mig själv med att väckas av att jag tappade taget om boken, så jag lade mig en ner och sov tills jag väcktes av att Elin kom hem vid 12-tiden. Efter lunchen valde jag mellan att sova mer i soffan eller att gå ut och jag valde faktiskt att gå ut! En långsam promenad, typ hasande, på 70 minuter med en kort regnskur. Det var inte så pjåkigt, men jag har ju ingen som helst ork nu för tiden - det är hämskt! Elin ville ha Geisha-choklad, så jag gick till Konsum oxå. Jag passade på att köpa en ask med Själamat till mig själv; Ferrero Rochers bollar med en hel hasselnöt längst in som är inlindad i ett tjockt lager nougat som hålls ihop av ett tunt skal av kex som sedan är täckt av mjölkchoklad med hackade nötter.   

   


Nu har jag fått en tid hos Den Braiga Överläkaren (från förra hösten) på psyk i Södertälje. Nästa torsdag klockan 9 på morgonen. Det är i ottan för mig, men hellre det än att ha ett besök där hängande framför mig hela dagen; bättre att få det avklarat. 320 kr kostar det, så det är tur att jag har frikort ett tag till! 


Nedräkning till FK:s beslutsfattande den 7 september: 8 dagar kvar.   


Fridens.

Av Ewa - 29 augusti 2010 16:37

Idag mätte jag mig för andra gången sedan nystarten med LKHF för 5 veckor sedan. Det har försvunnit sammanlagt 8 cm av min omkrets (byst, midja, höft, lår och vad). Det tycker jag är intressant. Jag har svårt att greppa det eftersom jag inte känner mig smalare eller lättare på något vis och vågen inte antyder det heller. Den största differensen är runt midjan och 3 cm skillnad är så pass stort att det inte kan handla om att jag mäter fel.


Vilken viktminskningsmetod man än använder, så får man alltid rådet att mäta sig och inte stirra sig blind på vad vågen visar. När jag åt enligt VV, så fanns det en poäng eftersom träningen var nödvändig för viktminskningen; träning bygger muskler och muskler väger mer än fett samtidigt som de gör en smalare. När det gäller LKHF, så har jag svårare att begripa eftersom t.ex Sten Sture Skaldeman anser att träning i samband med LKHF-kost är att fuska (jag är av den åsikten att kroppen är gjord för att vara i rörelse och jag tränar för att må bra på andra sätt än att gå ned i vikt) och att träning faktiskt inte är nödvändigt i rent viktminskningssyfte. Om jag minskar i omkrets, men det inte syns på vågen, vart tar det då vägen för jag blir ju mindre dvs lättare? Vad är det jag inte förstår? Någon?


Fridens.

Av Ewa - 29 augusti 2010 16:35

Ingrid Michaelson med "Keep breathing".


Fridens.


"All we can do is keep breathing......"


Av Ewa - 28 augusti 2010 17:57

Pär och jag promenerade runt Garnudden i ett strålande sensommarväder. Det kändes väldigt tungt i början och det gick inte fort. Det dröjde uppemot 50 minuter (av 95) innan jag fick upp någon fart högre än styrfart. Jag åt frukost-youghurten innan vi gick ut, men till lunchen var jag inte det minsta hungrig, så jag tog bara en drick-youghurt och te. Sedan somnade jag i soffan. Mentalt är jag fruktansvärt trött.


Fridens.

Av Ewa - 27 augusti 2010 15:47

.......hur ett parti som Nya Moderaterna kan kalla sig för arbetarparti?


* en av valrörelsens affischer *


Fridens.

Av Ewa - 27 augusti 2010 12:35

.....att söka det här arbetet som pandaskötare, men det är redan 17.000 andra från hela världen som har anmält sig. Inte så konstigt! Jag får nog nöja mig med att jag är panda-fadder hos WWF.


Bilden tog jag från DN.se

  

Fridens.    


 

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards