Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Intressant

Av Ewa - 29 augusti 2010 16:37

Idag mätte jag mig för andra gången sedan nystarten med LKHF för 5 veckor sedan. Det har försvunnit sammanlagt 8 cm av min omkrets (byst, midja, höft, lår och vad). Det tycker jag är intressant. Jag har svårt att greppa det eftersom jag inte känner mig smalare eller lättare på något vis och vågen inte antyder det heller. Den största differensen är runt midjan och 3 cm skillnad är så pass stort att det inte kan handla om att jag mäter fel.


Vilken viktminskningsmetod man än använder, så får man alltid rådet att mäta sig och inte stirra sig blind på vad vågen visar. När jag åt enligt VV, så fanns det en poäng eftersom träningen var nödvändig för viktminskningen; träning bygger muskler och muskler väger mer än fett samtidigt som de gör en smalare. När det gäller LKHF, så har jag svårare att begripa eftersom t.ex Sten Sture Skaldeman anser att träning i samband med LKHF-kost är att fuska (jag är av den åsikten att kroppen är gjord för att vara i rörelse och jag tränar för att må bra på andra sätt än att gå ned i vikt) och att träning faktiskt inte är nödvändigt i rent viktminskningssyfte. Om jag minskar i omkrets, men det inte syns på vågen, vart tar det då vägen för jag blir ju mindre dvs lättare? Vad är det jag inte förstår? Någon?


Fridens.

 
 
Viktoria

Viktoria

29 augusti 2010 20:55

Men hur låter man bli att äta bröd och potatis?

http://vickileh.bloggagratis.se

Ewa

29 augusti 2010 22:10

Viktoria: det var lättare än jag trodde eftersom det extra fettet gör att man blir mätt och suget efter den sortens kolhydrater försvinner. Jag erkänner dock att jag KAN sakna potatisen.....

 
Nannis

Nannis

30 augusti 2010 08:34

Håller med dig Ewa, kroppen är gjord för att röras på! :)

http://nannis.blogg.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

30 augusti 2010 10:04

Det är ju faktiskt SKÖNT att röra på sig, jag tror att om man tränar just det man gillar att träna - för att man tycker det är skönt - kombinerat med lchf gör att man mår ännu bättre! Sen är ju lchf bra för den som inte KAN röra sig, exvis rullstolsbundna osv. de går ju ner utan att motionera, åtminstone inte på det viset som en gående person kan. Att som Sten-Sture säga att det är att fuska tycker jag är synd, att röra på sig är ju bra för lederna bl a, men även för sinnet, finns ju inget skönare än en promenad i skogen.=) Bra minskning på måtten! Grattis!

Åsa-Maria

http://www.mittlchf.bloggplatsen.se

 
margus

margus

2 september 2010 23:39

Vart omfånget tar vägen? Det är tur att vi inte begriper allt... jag tror människan mår bra av att ha olösta gåtor;-)
Den där Sten Sture verkar fanatisk, varför skulle det nånsin vara fel att röra på sig...?
Har kommit på att jag inte kan pröva LKHF då min Crohn ska ha 'fettreducerad kost'... kanske lika bra, älskar potatis.

http://margus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mats Forsenberg

7 september 2010 18:58

margus, Crohn som i Crohns sjukdom?
I så fall har du enormt mycket att vinna på att gå över till LCHF... Maila mig om du vill ha reda på mer...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards