Alla inlägg under juli 2012

Av Ewa - 31 juli 2012 21:53

Ett rejält åskväder.

6 filmer på väg.

2 böcker beställda.


Fridens.    

Av Ewa - 31 juli 2012 15:53

Jag tycker om att sova, sova, sova.

Jag tycker om att läsa.

Jag tycker om att träna.

Jag tycker om att äta allt det jag inte bör äta.

Det är mina 4 favoritaktiviteter just nu.


Det var min tur att ge alla fyrbeningarna frukost idag och det gjorde jag klockan 6 och sedan sov jag till 11, men jag är ändå trött.

Igår började jag läsa "Arvet efter Anne Boleyn" och den är mycket bra! Philippa Gregory är väldigt skicklig på att trixa ihop historiska fakta med fiktion.

Jag har nyss styrketränat, men det var tungt - jag var nog för trött egentligen.

Cola. Godis. Kakor. Chips. Listan på det jag stoppar i mig trots att jag vet att jag inte borde kan göras längre, men då blir den för otäck......


Vi hade sommarens andra rejäla åskväder vid lunch. Riktigt ÖS-regn som var så tätt att det såg ut som det snöade. Blixtar och dunder. Det var absolut godkänt ur åskvädersynpunkt även om det inte var lika maffigt som det som var för ett par veckor sedan när åskmullret fick fönsterrutorna att skallra.    


Nu är det slut mellan Elin och killen. Definitivt finito. Det skedde i samförstånd och utan tårar eller dramatik. Nu får jag kanske min dramafria tillvaro?


Elin har blivit kär i Sylvan. Så pass kär att hon tänker skaffa en egen dvärgvädur. Sylvan och hon kommer väldigt bra överens medan jag håller mig på min kant - det har inte klickat mellan oss två om jag säger så. Elin kommer att ha sin egen kaninbur i sitt rum (OBS! ej förhandlingsbart!) och för att vänja sig vid alla ljud som ett långöra åstadkommer, så står Sylvans bur inne hos Elin om nätterna. När Sylvan skumpar omkring fritt, så är det som att ha en 1-åring som nyss har lärt sig att gå; man får följa efter för att se att att hon inte går någonstans där hon inte får gå eller gnager på några sladdar eller biter hål i en spånsäck och blir det alltför tyst, så blir man misstänksam. Ett kärt besvär, som det heter. Tyvärr, har jag inte lyckats ta någon bra bild på vår tillfälliga hyresgäst för antingen sitter hon inte stilla eller så är det för mörkt och hon tycker inte om att bli hållen.


Fridens.    

Av Ewa - 30 juli 2012 19:26

Många, många serier släpps på DVD.

MBT är, trots allt, bättre än vanliga skor.

55 minuters promenad.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 29 juli 2012 21:27

Den här dagen är snart slut.

Jag sov riktigt bra i natt.

Mimmis sår läker ihop bra.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 29 juli 2012 15:52

Elin och jag är ur slag idag. Det är ingen större aktivitet hos marsvinen heller mer än hömumsning. Sylvan sitter i sin bur, men om hon fick vara ute, så skulle hon nog skumpa runt en del, men hon ger sig på våra egna fyrbeningar (våldtäktsförsök på Humlan) och får nu inte vara ute om inte grisarna är inne. En dagen-efter-stämning, men då är frågan dagen efter vad då?


Stilnocten slog hårt igår som jag visste att den skulle göra och jag sov klubbad mellan kvart i 1 och kvart i 7 när jag gick upp för att ge alla djur lite frukost. Förmodligen sov jag i en och samma ställning hela tiden för jag har haft ont i huv'et och nacken idag. Söndag innebär stortvätt och blomvattning, men inte så mycket mer. Jag har gluttat lite på OS-simning och det var riktigt rogivande att se hur de simmade fram och tillbaka, fram och tillbaka..... Det är egentligen friidrotten som är roligast, mest varierande och hyfsat givande med tanke på att jag inte är det minsta insatt vad gäller namn på de tävlande, men jag håller alltid på Sverige och våra grannländer och Storbritannien - jag håller på de små nationerna - oavsett gren.


Elin sover middag. Lite dagen efter, som sagt.


Halv-fridens.    

Av Ewa - 28 juli 2012 22:22

Pär åkte vid 6 i morse och jag sov vidare till 10. Elin och jag hjälptes åt med att rengöra Mimmis sår och så bytte jag handdukarna i övre buren och slängde in dem i tvättmaskinen - så'na här gånger är det extra tacksamt att ha egen tvättmaskin.


Städdax. Dammråttor och allmänt skräp har nu försvunnit och känslan av svinstia och otrivsel är borta, men det tog tid. Jag hade ingen större lust att städa över huvud taget och koncentrationen var inte på topp. En distraktion vid namn Sylvan gjorde sitt för att förhala det hela. Sylvan fick möjlighet att skumpa runt hela nedervåningen och det utnyttjade hon. Elin följde efter som en släpvagn, men jag var inte mycket bättre. Sylvan var så söt när hon undersökte det ena rummet efter det andra och eftersom vi har haft varmt idag och balkongdörren har stått öppen, så kunde även balkongen undersökas och det blev nog hennes favorittillhåll. Till slut satte hon sig under soffan som står där och knaprade i sig en massa skräp som ligger under. Elin fick bära in henne. Sylvan kommer naturligtvis att få vara ute och skumpa minst en gång om dagen, men jag misstänker att det kommer att bli längre och längre stunder för både Elin och jag tycker att hon ser så himla ensam ut när hon sitter i sin bur och hon blir ju så glad när hon får möjlighet att sträcka på benen.


Redan när jag började att städa, så kände jag att ryggen skulle ta stryk och det gjorde den. Det är sällan jag har så ont nu för tiden, men dagens städning i kombination med mensvärk har gjort att jag har utnyttjat dubbeldosen mer än en gång. Jag misstänker att sömntabletten kommer att slå hårt ikväll.....


Halv-fridens.    

Av Ewa - 28 juli 2012 22:16

Allt de gör är inte roligt, men de här 2 pärlorna tröttnar jag inte på! Ta dig tid att se videorna om du vill skratta gott.   


"Lägg ett ägg" ur "Alla ska bada" med Galenskaparna.



"Tvätt" ur "Alla ska bada" med Galenskaparna.



Fridens.    

Av Ewa - 28 juli 2012 18:30

Nystädat.

Syltkakor.

Russian Earl Grey.


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards