Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

4 aktiviteter

Av Ewa - 31 juli 2012 15:53

Jag tycker om att sova, sova, sova.

Jag tycker om att läsa.

Jag tycker om att träna.

Jag tycker om att äta allt det jag inte bör äta.

Det är mina 4 favoritaktiviteter just nu.


Det var min tur att ge alla fyrbeningarna frukost idag och det gjorde jag klockan 6 och sedan sov jag till 11, men jag är ändå trött.

Igår började jag läsa "Arvet efter Anne Boleyn" och den är mycket bra! Philippa Gregory är väldigt skicklig på att trixa ihop historiska fakta med fiktion.

Jag har nyss styrketränat, men det var tungt - jag var nog för trött egentligen.

Cola. Godis. Kakor. Chips. Listan på det jag stoppar i mig trots att jag vet att jag inte borde kan göras längre, men då blir den för otäck......


Vi hade sommarens andra rejäla åskväder vid lunch. Riktigt ÖS-regn som var så tätt att det såg ut som det snöade. Blixtar och dunder. Det var absolut godkänt ur åskvädersynpunkt även om det inte var lika maffigt som det som var för ett par veckor sedan när åskmullret fick fönsterrutorna att skallra.    


Nu är det slut mellan Elin och killen. Definitivt finito. Det skedde i samförstånd och utan tårar eller dramatik. Nu får jag kanske min dramafria tillvaro?


Elin har blivit kär i Sylvan. Så pass kär att hon tänker skaffa en egen dvärgvädur. Sylvan och hon kommer väldigt bra överens medan jag håller mig på min kant - det har inte klickat mellan oss två om jag säger så. Elin kommer att ha sin egen kaninbur i sitt rum (OBS! ej förhandlingsbart!) och för att vänja sig vid alla ljud som ett långöra åstadkommer, så står Sylvans bur inne hos Elin om nätterna. När Sylvan skumpar omkring fritt, så är det som att ha en 1-åring som nyss har lärt sig att gå; man får följa efter för att se att att hon inte går någonstans där hon inte får gå eller gnager på några sladdar eller biter hål i en spånsäck och blir det alltför tyst, så blir man misstänksam. Ett kärt besvär, som det heter. Tyvärr, har jag inte lyckats ta någon bra bild på vår tillfälliga hyresgäst för antingen sitter hon inte stilla eller så är det för mörkt och hon tycker inte om att bli hållen.


Fridens.    

 
 
sussi

sussi

1 augusti 2012 00:07

Kaniner är härliga. Vår vi har nu är 6 år och är en ..Ursäkta surtant. Så jag hoppas dottra din köper en hane. Har haft två hanar tidigare och de var mer sociala. Våran är dvärgvädur. hon gick bra i hop med marsvinen vi hade med. Men är som en katt. Man får klia henne på hennes villkor.
Första året kabelsäkrade vi hela hemmet. När hon passera ca 2 år slutade hon gnaga på kablar lister osv. Går även på kattlåda så vi har inte småploppar överallt som man måste sopa upp :)

Skönt för er att även dramahistorien är över.

http://fritidsforskare.wordpress.com

Ewa

1 augusti 2012 15:37

Tack för kanin-tipsen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards