Direktlänk till inlägg 16 december 2014

Färdigtränad frisör

Av Ewa - 16 december 2014 21:33

Jag var hos Rosie och fick håret klippt. För första gången behövde jag inte be henne om att tunna ut det lite till för hon hade redan gjort det. Jag sa till henne att när hon inte kan vara min frisör längre, så kommer jag att köra med rakad skalle för jag orkar inte träna upp en ny frisör.     Det tog 7 år att nå hit. 7 år sedan hon snaggade min nacke för första gången. 


Efter frisörbesöket var jag tvungen att ge mig in i smältdegeln som City innebär 1 vecka före jul. Det var nödvändigt att fylla på teförrådet. Medan jag kryssade fram mellan alla buffliga julshoppare längs Drottninggatan slog det mig att de som såg mitt tempo förmodligen trodde att jag var ännu en jäktad stadsbo, men icke. Jag stressade inte. Jag flydde! Jag ville hem. Bort från alla människor och alla ljud och hela det köpvansinne som julen innebär. Det var mycket folk på tåget både till stan och hem. In till stan var det dessutom ett kort tåg och det blev ståplats för många redan i Rönninge. Vad gjorde alla skolklasser inne i stan?! Alla möjliga åldrar från den meterhöga sorten som höll varandra i handen 2 och 2 till niondeklassare. Det var 2-3 klasser båda vägarna. MEN och det är faktiskt värt att notera, tycker jag, det var inga sura miner någonstans trots trängseln. Det rådde en sorts julefrid.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards