Alla inlägg den 5 december 2014

Av Ewa - 5 december 2014 21:16

För många år sedan fick jag bihåelinflammation varje gång jag blev förkyld, men det slipper jag nu. I stället får jag alltid en segdragen hosta. Förkylningen går över på ett par dagar medan hostan håller i sig i flera veckor efteråt och sätter käppar i hjulet för all sorts aktivitet. Det är den här hostan som gör att jag nästan får panik när Elin eller Pär drar hem virusar eftersom jag vet att den är mer av regel än undantag. Den här gången känns det som att inget fungerar. Elin fick supermedicinen Cocillana Etyfin utskriven och jag nästan kastade mig över den, men då var hostan för slemmig och så blev ett helt fenomenalt tvärtsopp i magen som jag var tvungen att åtgärda med Microlax. Då gick jag över till Bisolvon som fick bort det mesta slemmet, men jag fortsatte att hosta. Idag bytte jag till Nipaxon som hade lika mycket effekt som en fis i rymden. Förutom att det är jävligt jobbigt att hosta, så får jag huvudvärk av bullret och har till och med ont i musklerna vid revbenen. Jag gick tillbaka till Cocillana Etyfin. Visst, visst, jag borde gå till en läkare, men jag väntar till ett redan inbokat besök den 19:e. 


Jag promenerade tur och retur Salem och hämtade ett paket med Niveamys och det tog 25 plus 50 minuter. Skönt att komma ut, men det kändes rätt tungt.


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards