Direktlänk till inlägg 12 maj 2008

Måndagar......

Av Ewa - 12 maj 2008 15:06

Varför är måndagar så sällan bra dagar?

Även sedan jag blev sjukskriven har måndagar känts tunga. De senaste fem månaderna när Elin har haft det tufft i skolan, så har även jag känt av det. Hon kom iväg till skolan utan problem. Jag gick upp innan hon gick och såg att hon var dämpad. Jag kände mig lätt stressad eftersom jag skulle iväg till SATS, men hade inte samvete att låta henne sköta sig själv utan fick för mig att jag skulle pigga upp henne. Jag TROR att jag lyckades, men det blev i stället att jag inte ens orkade försöka ta mig iväg för att träna. Suck! Jag känner mig patetisk. Som pricken över i visade den dumma vågen att jag har gått UPP i vikt! Visserligen bara ett yttepytte hekto, men ändå - det går åt FEL HÅLL! Jag hade inte hoppats på samma rejäla nedgång som vid det förra försökets första vecka, men det går åt FEL HÅLL!!! Jag är 150% ärlig när jag säger att jag inte har fuskat med ätandet på något vis. Jag tränade egentligen ingenting förra veckan (en stavgång och städning), men det borde inte resultera i uppgång! BESVIKEN!!


Håll i hatten alla bloggare för nu tänker jag skriva något positivt om FK!

Min fd handläggare ringde för att meddela att hon kommer att rekommendera HEL ERSÄTTNING till och med APRIL 2010! Hel ersättning två år framåt! Hon sa oxå att om det inte har blivit någon positiv förändring tills dess, så blir ersättningen permanent. ENORM LÄTTNAD!!! Enligt henne har min nuvarande handläggare för mycket att göra, så hon hade fått ta över mitt ärende. Hon ville även upplysa mig om att jag bör kontakta a-kassan. Eftersom jag har varit sjukskriven så länge, så kan a-kassan egentligen inte hjälpa mig. Det finns en möjlighet att jag har betalat in för mycket = pengar tillbaka! Jag har mailat a-kassan. Ålrajt! När jag hade lagt på luren, så kom jag på att jag skulle ha bett om ett nytt intyg för förmånstagare, så jag mailade henne fort som 17.


Fridens.

 
 
sus

sus

12 maj 2008 21:44

Men kära vännen, ett hg!? Du står nu på en så´n där jäkla trappavsats när det inte händer ett jota. Kroppen suger åt sig varenda kalori och tänker inte släppa ifrån sig ett endaste gram.
Hektot är (som du innerst inne vet) vatten.

Håll ut!
(och mitt stalltips är; INGEN frukt (=socker) Gurka och tomater (och andra grönsaker)triggar inte det fettbindande hormonet insulin. (det gör frukt)

Du är jättebäst!
Kramen!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

12 maj 2008 22:20

Kämpa på med vikten, vännen. Jag antar att du vet att du ska väga dej samma tid på dygnet varje gång.

BRA med FK. Själv har jag några dåliga erfarenheter av dem, men många fler bra. Förstår att det känns som en lättnad :-D

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nannis

12 maj 2008 23:13

Grattis till FKs beslut! skönt för dig :)
*KRAM*

 
anna

anna

13 maj 2008 00:09

Hej Eva! Jag förstår att det är en enorm lättnad, beskedet från fk. Tack för att du varit och kommenterat på min blogg. fast det sista meddelandet förstod jag inte riktigt,
lämna gärna en kommentar på min blogg.
Kram!
Anna

http://denosynligapatienten1.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

13 maj 2008 08:56

Sus: en platå kommer väl efter en period av viktminskning - jag har ju inte ens börjat gå ned än! Jag fortsätter med frukt för det är ett himla bra mellanmål och godare än grönsaker.

Annie: varje måndag morgon innan frukost.

Nannis och Anna: tack!

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards