Alla inlägg den 29 maj 2008

Av Ewa - 29 maj 2008 15:21

Under gårdagens läkarbesök enades min läkare och jag om att jag nog är mer allergisk mot gräs än mot pollen eftersom min allergi är värre nu när gräsen blommar. Suck. Det har väl egentligen ingen betydelse för ögonen kliar på samma sätt, de har samma röda färg och nysningarna är de samma. Jag har tillfälligt slut på min egen allergimedicin (det finns ett paket från apoteket att hämta, men när det är sol och +23 grader så vill jag och mina ögon vara i svalka och halvmörker) och har klarat mig bra utan, men idag tog jag en tablett av Pärs och har fått huvudvärk. Det lustiga är att min egen medicin är kraftigare doningar, men biverkningarna är noll för mig. :-P


Elin har varit hemma idag eftersom hon är lite illamående, yrslig och har besvär av örat. Hon fick tid hos min läkare den 10 juni. Det är möjligt att det är en infektion i örat, men eftersom hon aldrig har haft problem med öronen förut under sitt 15-åriga liv, så är vi ute på okänd mark. Något som jag inte tror gör saken bättre är att hon har sängen placerad under fönstret och nu, när värmen kommer, så sover hon med öppet fönster. "Stäng fönstret eller möblera om, så att du kan ha öppet" säger jag till henne men hormoner i kombination med medfödd envishet är inte att leka med......


Jag har trååååkigt. Att gå ut är över huvud taget inget alternativ. Att sitta vid datorn med kliande ögon fungerar bara så pass länge att jag hinner knalla runt bland mina favorit-bloggar och själv skriva ett inlägg. Läsa går oxå an, men inte någon längre stund det heller. Det är ganska jobbig att rita och måla. Det som fungerar bäst är att sova (jag sov i soffan i dryga 2 timmar) eller att titta på TV/film. TV-utbudet lämnar mycket övrigt att önska och det känns som om jag har tittat sönder de filmer vi har. DET ÄR INTE KLOKT VAD DET ÄR SYND OM MIG!!!!! (Dagens i-landsgnäll)


Fridens.


PS. Något som jag VET skulle fungera för mina stackars ögon, men som jag inte har provat är att lägga dem i en burk i kylen, så att de får mörker och svalka. ;-)

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards