Alla inlägg under juni 2009

Av Ewa - 30 juni 2009 16:49

De nya sandalerna är sååå sköna.

Färdiggrillad kyckling.

Fanta med ananassmak (den ska jag prova i kväll trots att den är sockrig).

Ljudet av hovar mot asfalt.....


Fridens.

Av Ewa - 30 juni 2009 14:56

Elin har kommit in på sitt förstahands val av gymnasium vilket ligger på 5 minuters promenadavstånd. Grattis, snorpis!! Bra jobbat!!!


Fridens.

Av Ewa - 30 juni 2009 14:53

.....avslutas med ett hejdundrande luftrenande åskväder då.....då....då blir jag inte besviken. Jag blir rasande och då bör ni hålla er undan!!!


Morr!

Av Ewa - 30 juni 2009 14:44

"Regnbågens alla färger".

"Konstens alla regler".


Eller


"Alla regnbågens färger" respektive "Alla konstens regler".


I mina (känsliga språk-)öron, så är det de två övre versionerna som är riktiga. Är det färgerna/reglerna eller regnbågen/konsten som ordet 'alla' syftar på?


Fridens.

Av Ewa - 30 juni 2009 14:25

Högsommar.

Högsommarvärme.

Högsommarvärmebölja.

+28.

Idag mår jag dåligt av värmen, men det beror mest på förkylningen. När det är så här pass varmt, så varierar människors klädstilar inte lika mycket som när är i början av t.ex maj månad. I maj kan man fortfarande se någon enstaka vinterjacka passera för att sedan möta någon i bara en sommarklänning och bara fötter i tunna skor. När temperaturen når dagens höjder, så är det avklätt som gäller, men jag 'håller inte med'! Jag tycker inte att avklätt är det samma som svalka. Det finns 2 anledningar till att jag är påklädd trots värmen och det är dels det jag skrev ovan och dels min övervikt, men även om jag var trådsmal, så hade jag nog ändå tagit på mig mer än ett kort linne och kortast möjliga shorts.


När det fläktar, så känns väl bar hud sval, men jag tycker att det är en svalkande känsla även med ett tunt plagg som fladdrar runt kroppen. Jag föredrar att ha bomullstyg mot kroppen som ett skydd mot värmen eftersom jag inte upplever det som vare sig svalkande eller fräscht när det är så pass varmt att jag känner hur svett rinner längs med ryggen eller benen. När bomullstyget suger upp den svetten i stället, så känns det svalt. Tycker jag. Linne fungerar oxå, men jag har bara ett enda linneplagg som jag inte trivs så vidare värst i.


Igår köpte jag sandaler som jag helt enkelt inte kan ha strumpor i, men bortsett från de skorna, så är jag aldrig, aldrig barfota i skor. Jag får skavsår. Fotsvetten lackar. Det är varmt och klibbigt. Jag slår ännu ett slag för bomullen som suger upp och håller mig något så när sval.


Så'n är jag.


Fridens.

Av Ewa - 30 juni 2009 14:22

 

Med anledning av Michael Jacksons död, så borde det komma ut en rejäl samlingsvolym med hans musik. Tycker jag. Den skulle jag köpa.


Fridens.

Av Ewa - 30 juni 2009 10:21

Jag har redan varit ute på en 75 minuters promenad. Klockan var bara tjugo i 9 när jag gick och idag var inte värmen så hemsk. Än så länge.... Det dyker upp moln och det blåser. Jag mötte 2 tjejer till häst. Åååhh, hästar! Ljudet av hovar mot asfalt är så pass njutbart att jag stängde av MP3:n och bara lyssnade. Kloppeti-klopp, kloppeti-klopp, kloppeti-klopp..... En liten stund senare höll jag på att bli påkörd av en lastbil. Jag hörde den långt innan den syntes (volymen i MP3:n är aldrig högre än att jag hör trafiken) och eftersom jag befann mig i en kurva med mindre bra sikt, så klev jag ut i vägrenen. Lastbilen brakade förbi med några centimeters marginal! I  D  I  O  T!!  Jag kastades tillbaka till den bullriga verkligheten lite väl tvärt.



Jag skulle ta ut kontanter i bankomaten vid Konsum och tryckte in kortet.

Den vita rutan för koden kom upp och jag knappade in den och tryckte på 'Klar'. Inget hände. Jag såg då att koden inte hade skrivits in. Jag försökte igen, men allt hade låst sig. Sifforna, 'avbryt', 'fel' - ingenting fungerade. Mitt kort då?! Jag fick inte panik utan andades lugnt. Jag skulle gå in på Konsum och klaga. Medan jag plockade ned mina prylar i ryggsäcken, så dök det upp ett nytt meddelande på bankomatskärmen: 'Vi har ett teknikst problem. Var god försök senare.'. MITT KORT DÅ??!! Medan jag kände paniken komma dundrande, så dök ännu ett meddelande upp: 'Var god tag kortet.' och ut ploppade mitt kort som jag slet till mig direkt innan maskinen kanske ångrade sig. Hjärtat drog ned på tempot och jag var taxam för att jag inte hade någon bakom mig.


Nu ska jag duscha och sedan bara slappa. Förkylningen känns fortfarande i kroppen och i morgon ska jag inte gå utanför dörren. Däremot måste jag ut en gång till idag. Veckohandling på Konsum och då ska jag inviga mina nya sandaler!


Fridens..

Av Ewa - 29 juni 2009 20:46

.......hur en sladd kan trassla ihop sig så fullständigt fast jag inte har rört den?


*det är kanske det sladdar är till för EGENTLIGEN?*


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards