Alla inlägg under maj 2010

Av Ewa - 31 maj 2010 15:30

Jag är otroligt förmiddagstrött nu för tiden och kommer sällan ur sängen före 11. Det gör att de dagar jag promenerar, så blir det av framåt 14-tiden. Fördelen med det är att då har posten kommit. Idag t.ex hade jag en avi om ett rekommenderat brev som måste hämtas ut på det vanliga utlämningsstället som numera ligger inne i Salem; en promenad på 25 minuter. Medan jag gick så försökte jag fundera ut vad det kunde vara för brev. Vem tusan skickar rekommenderade brev till mig? Har FK börjat skicka sina besked rekommenderat bara för att krångla till det ännu mer för mottagaren? Den enda gången jag har fått ett rek. brev var för flera år sedan då en av mina mostrar hade dött. Det stod att jag var kallad till bouppteckningen, men även att det huvudsakliga arvet gått till en tremänning. Kunde det vara så att någon avlägsen släkting hade trillat av pinn igen? Så var det faktiskt! En moster som jag inte har träffat sedan jag var 8-9 år. Jag vet inte ens om denna moster hade några barn. Det enda jag vet är att det är från den sidan av släktträdet som risken för diabetes kommer. Brevet går ut på att jag kan delta vid avvecklingen av dödsboet och kommande avsskifte. Det är i Kalix i juni. Det finns naturligtvis ingen anledning för mig att åka dit, men jag kan inte låta bli att undra varför jag över huvud taget finns upptagen på "listan" över anhöriga. Kanske har jag fått ärva? I så fall, så känns det en aning avigt. Faktiskt.


Fridens.

Av Ewa - 30 maj 2010 20:52

Ibland går det fort att bestämma sig! När Elin promenerade med Pär igår, så sa hon att hon vill åka till Göteborg. "Åk dit med mamma då" svarade Pär. Sagt och gjort - tågbiljetter, tur och retur, är bokade för Elin och mig och så hotel förstås. En liten resa den 15 juni med 2 hotelnätter. Bara så där. Häpp!


Fridens.


Naturligtvis ska vi till Liseberg!

  

Av Ewa - 29 maj 2010 20:50

Nystädat.

Nyduschad.

Nybäddat med rena lakan.

Ny-jamas (ny pyjamas alltså).

Visserligen var jag rejält trött i ryggen efter städningen, men jag hade inte ont.


Fridens.

  

Av Ewa - 28 maj 2010 16:47

......hur turisterna kan svika när de aldrig har lovat något? De är väl snarare de olika resebolagens förväntningar som inte uppfylls och det är inte samma sak som att turisterna sviker. Det är två helt skilda svenska uttryck. Dagens journalister....


Fridens.

Av Ewa - 28 maj 2010 10:43

För första gången i Melodifestivalens drygt 50-åriga historia är Sverige inte med i den stora finalen! Vem kan vi skylla på? Vems är felet? Är det det svenska folkets + jurygruppernas fel; de som röstade fram Anna Bergendahl som vinnare? Är det Anna Bergendahls fel? Vi måste få fram en syndabock för hur ska vi annars kunna leva med denna skam??!


Skämt åsido. Nog blev jag snopen när jag läste på DN:s sida om att Sverige inte kommer att vara med på lördag. Det kan jag inte förneka. Samtidigt som jag inte bryr mig speciellt. Mitt intresse för Melodifestivalen har minskat i takt med att tävlingen har blivit större och klumpigare och mer segdragen. Melodifestivalen är inte rolig längre, helt enkelt. Att Anna Bergendahl inte tog sig till final är jag inte så förvånad över eftersom låten är urdålig; jag fattar inte att hon kunde vinna den svenska finalen. Jag kommer att spela in en film den tiden som Melodifestivalen går vilket gör att jag inte kan se den. Oooops, vilken otur...


Fridens.



Av Ewa - 27 maj 2010 16:02

Fortfarande inget från FK.

Förbannande apskaft!!!!

"Inget är som väntans tider" sägs det, men det beror väl på vad det är man går och väntar på oxå. Ovisshet är tärande!


O-fridens.

Av Ewa - 26 maj 2010 20:23

Pär fick in extra pengar och var så snäll att han delade med sig till Elin och till mig. Mina pengar är redan slut. De försvann till vardagslyx med betoningen på "lyx". Smycken från Pilgrim. Tröttnar aldrig! Den här gången köpte jag från deras serie Flourish i svaga pastellfärger.

     

     

Nu ska jag gå igenom alla juveler jag har (även de som inte ligger i juvelskrinet), putsa de som behöver putsas, sortera upp och lägga undan de som inte känns aktuella. Jag slänger nästan aldrig smycken eftersom min smak ändras med ojämna mellanrum, men just Pilgrim ligger alltid i smyckskrinet.


Lyx-fridens.


Av Ewa - 26 maj 2010 15:53

85 minuter i brrrrrrra tempo och med mycket ork! Perfekt promenad-väder med +15 gradet, molnigt och lite blåsigt.


Fridens.


PS. Nu blommor syrénerna. *sniff sniff*

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards