Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Ewa - 19 maj 2010 17:34

......att jag, som både sjukskriven och arbetslös, är fullständigt rättslös? Jag har ingen arbetsgivare eller fack som kan stötta mig. Jag har min familj och några läkare som - tyvärr - väger väldigt lätt när jag slåss mot FK. I nuläget, med sittande regering, så har jag inte ens lagen på min sida.


O-fridens.

Av Ewa - 19 maj 2010 11:06

Handläggaren svarade!! Hon föreslår tidsbegränsad ersättning t.o.m oktober 2011. Betoningen ligger på föreslår. Ett beslut är alltså på gång. Nästan en månad efter att min ersättning gått ut. Ersättningen från FK brukar betalas ut den 18:e i varje månad vilket innebär att jag är helt utan inkomst just nu. Jag mår dessutom så satans dåligt att jag inte kan känna den minsta lättnad över att ett beslut om ännu en tidsbegränsad ersättning är på gång. Jag har varit sjukskriven i 10 år nu. Jag fick inte någon som helst hjälp av min senaste arbetsgivare för att rehabiliteras tillbaka. De lät mig bara vara. NU straffas jag för det eftersom jag inte har prövats i något av deras program och det gör att jag inte kan få permanent ersättning. Handläggaren FÖRESLÅR EN TILL tidsbegränsad period, men nästa gång då? Jag har mailat en protest och bönat om att hon ska föreslå permanent ersättning. Jag var frestad att lägga till ett självmordshot, men jag tycker att jag har krälat tillräckligt.


120 dagar räknat från sista oktober nästa år innebär sista juli nästa år. Mitt i semestern. Den sista juli nästa år ska FK få in vartenda satans papper och läkarutlåtande och ansökninshandling som jag kan samla ihop och då kommer de inte att kunna skylla på någon förbannad handläggningstid utan beslutet ska kunna fattas innan min ersättning går ut!


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards