Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Ewa - 26 maj 2010 20:23

Pär fick in extra pengar och var så snäll att han delade med sig till Elin och till mig. Mina pengar är redan slut. De försvann till vardagslyx med betoningen på "lyx". Smycken från Pilgrim. Tröttnar aldrig! Den här gången köpte jag från deras serie Flourish i svaga pastellfärger.

     

     

Nu ska jag gå igenom alla juveler jag har (även de som inte ligger i juvelskrinet), putsa de som behöver putsas, sortera upp och lägga undan de som inte känns aktuella. Jag slänger nästan aldrig smycken eftersom min smak ändras med ojämna mellanrum, men just Pilgrim ligger alltid i smyckskrinet.


Lyx-fridens.


Av Ewa - 26 maj 2010 15:53

85 minuter i brrrrrrra tempo och med mycket ork! Perfekt promenad-väder med +15 gradet, molnigt och lite blåsigt.


Fridens.


PS. Nu blommor syrénerna. *sniff sniff*

Av Ewa - 26 maj 2010 10:13

"Minnesstunden sker för att hedra minnet av dem som tagit sina liv efter att ha mist sin ersättning från försäkringskassan. Vi tänker också på dem som hamnat i misär och svår oro efter indragning eller hot om indragning av sjukpenning eller sjukersättning. Vi minns också och sörjer vår bild av Sverige som ett välfärdssamhälle, ett samhälle där vi tog hand om varandra. Vi minns vår egen bräcklighet och livets villkor."

 

Kopierat från RESURS hemsida.


Den 26:e varje månad ordnas minnesstunder med ljuständning runt om i Sverige; både hemma och på offentliga platser.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards