Alla inlägg under december 2009

Av Ewa - 31 december 2009 11:31



ETT BÄTTRE NYTT ÅR!

 

 


Av Ewa - 30 december 2009 15:56

"Mc Leods döttrar" är SÅ BRA!! Jag köpte första säsongen igår. Elin var skeptisk, men nu är hon fast. Australisk serie om kvinnor på en farm. Jordnära, lååååångt från perfektion och ytlighet, hästar, kor och får och några snygga pojkar. I ett av avsnitten var Claire tvungen att avliva en favorithäst. Tårarna strömmade på mig och näsan rann. Elin försvann ut i badrummet och kom tillbaka med alldeles rödgråtet ansikte. Ingen av oss pallar när det gäller djur. Riktiga lipsillar.    


Fridens.

  

Av Ewa - 29 december 2009 17:26

Jag börjar känna av en endorfin-abstinens! Ingen ork att åka till SATS och det går inte att promenera; gårdagens tö gick över i dagens -10 gradiga isgator. Det tog längre tid än vanligt för Elin och mig att gå (med myrsteg) ned till tåget och vi kom precis när tåget kom in på stationen (inga förseningar idag). Det blev inga shopping-endorfiner heller utan bara en enorm trötthet. Det kommer att kännas i benen i morgon....


Fridens.

Av Ewa - 28 december 2009 21:03

Igår steg jag upp vid 12. Sov någon timme i soffan vid 16-tiden. Tog några extra droppar och gick sedan och lade mig före 21. Jag behöver sova mer när jag mår så här, men sömnen tjänar även som en flykt.   


Pär valde att sova på soffan (jag snarkade förmodligen pga dropparna) och i morse tog jag en av mina olästa böcker, "Mamma, pappa, barn" av Carin Gerhardsen och satt i sängen och läste. Jag fastnade i handlingen direkt; den är så bra!      "Det onda tecknet" orkade jag inte med pga den simpla handlingen med det onda mot det goda; när den goda hela tiden går och ruvar på gamla oförrätter och den onda tycker att hon har blivit illa behandlad. Blä!   


När vi hade ätit frukost, så åkte Pär och jag till Coop i Södertälje och veckohandlade och vi passade på att köpa ännu en väggdekoration i form av 2 stora, röda vallmo som ska sitta på väggen där granen nu står.   


Jag läste lite och sedan åt jag lunch. När jag skulle duscha, så fick jag plötsligt lust att använda den inköpta hårfärgen, så nu är jag mörkt rödhårig igen. 


I väntan på middagen satt jag och läste.   


När middagen och disken var avklarade, så drack vi te och såg "Trettondagsafton" för tredje gången. Underbar!    


Jag har lyckats med att skrapa ihop shoppingpengar, så i morgon åker Elin och jag in till Stockholm. På min handlingslista finns ingenting som jag egentligen behöver, men en del som jag vill ha.    


Det känns lättare igen, men lättnaden känns inte stabil....


Fridens.


PS: Gröngöling! 1000 tack för den värmande hejaramsan! KRAM

Av Ewa - 27 december 2009 12:16

  


O-fridens

Av Ewa - 25 december 2009 14:05

När jag hade bloggat färdigt igår kväll, så gick jag och lade mig. "Ska du gå och LÄGGA dig?!" frågade Pär. "Jag har ingen lust att vara uppe mer idag" svarade jag. Jag lyssnade på min nya HP-bok och sedan somnade jag. 12 timmar senare var jag på toaletten, men jag hade ingen lust att göra någonting, så jag lade mig i sängen igen och halvsov med nallen Måns som sällskap. Strax efter 12 gjorde jag Pär och Elin sällskap i soffan för att se en av Elin julklappsfilmer "På rymmen med Pippi Långstrump" från 1970. Elin fick den och "PL på de sju haven" i en dubbel-pack. Trickfilmstekniken på den tiden lämnade mycket övrigt att önska, men det är som Elin sa: "....skönt att se så'na här filmer ibland som inte är så super-tekniska".   


Jag har fortfarande huvudvärk och den kommer från vänstra delen av nacken. Jag kände redan vid gårdagens julmiddag att jag, antingen hade knäckt till nacken (men när?) eller sträckt den eller suttit drag eftersom värken påminner om nackspärr.   


Idag ligger temperaturen på plus-sidan och snön är regnblandad och eftersom julafton är över, så vill jag mer än gärna att snön försvinner för jag har inte varit ute och rört på mig ORDENTLIGT på nästan 2 veckor vilket är en av anledningarna till att jag mår skit.   


Just i detta nu har jag 3 önskemål: att FK fattar det beslut JAG vill att de ska fatta samt att snön försvinner och jag kan börja promenera igen samt några tusen att shoppa för (den sortens planlösa shopping där jag hasar från affär till affär och kan köpa det jag får lust till och sug efter vare sig jag behöver det eller inte). När det gäller den första önskningen, så kan jag inte göra mer än att se till att FK får alla handlingar de beöhöver. När det gäller den andra önskningen, så kan jag inte göra mer än att just önska. När det gäller den tredje önskningen, så kanske Pär kan uppfylla den.... *blink, blink*    


Fridens.

Av Ewa - 24 december 2009 21:59

Jag fick Faber Castell-pennor (fiiiiin kvalitét) och Canson-ritblock (det är de bästa!), lite från Body Shop och den engelska ljudboks-versionen av "HP och halvblodsprinsen" med Jim Dale som uppläsare. Nöjd!


Redan i bilen på väg till svärföräldrarna gick luften ur mig och jag ville bara hem. Hem till marsvinen! Jag tänkte att det nog blir bättre när vi kommer fram och det blev det. En stund, men när det var dax att äta (framåt 17-tiden), så smakade ingenting av svärmors mat bra; torrt och smaklöst. Alla andra åt så de stod i fyra hörn medan jag petade i mig 2 små portioner. Jag vet inte om mina smaklökar hade julledigt för jag brukar tycka om svärmors julmat; det är det godaste julbordet. Vid 20-tiden satt jag i en fåtölj och nästan somnade. Vi åkte hem en timme senare.


Det var ingen höjdar-julafton och jag är glad över att få gå och lägga mig. Huvudvärk. Psykisk trötthet. Allmän otrivsel. Mini-panik. Dysterhet. 10 år sedan pappa dog.


O-fridens.

Av Ewa - 24 december 2009 11:15

GOD JUL alla blogg-vänner!    


  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards