Alla inlägg den 7 december 2009

Av Ewa - 7 december 2009 17:37

Idag får jag bara ihop 1 enda sak som jag är tacksam för och det är att jag ringde FK. Även om nyheterna är skit, så är de bättre än ovisshet.


O-fridens

  

Av Ewa - 7 december 2009 17:14

På en och en halv timme förbrukade jag alla reserver av psykisk ork som jag har samlat på mig de senaste 18 månaderna.


Pär kom hem från arbetet och nämnde att han läst på SvD:s hemsida om de nya sjukreglerna som kommer att gälla från årsskiftet. Om jag förstår det jag läser, så tillhör jag de 32 000 som kommer att urförsäkras under nästa år. En vansinnigt stor klump med ångest har tagit plats i magen.


Det bästa vapnet är information, kunskap, så jag letade upp FK:s hemsida, men döm om min förvåning när det visade sig att det inte finns det minsta lilla information om nuvarande eller kommande sjukregler. Ingenting! Jag var tvungen att ringa deras kundtjänst. Väntetid 15 minuter. Jag lade på. Jag ORKAR inte!! En liten stund senare ringer jag igen för jag vet att jag inte kommer att komma till ro förrän jag vet. Med telefonluren i närheten av ena örat och med Krister Henrikssons lugnande stämma i andra örat satte jag mig i soffhörnet för att telefon-köa. Jag fick, med täta mellanrum, veta min kö-plats samt hur många handläggare som gnodde på. Den hjälp jag fick, när köandet var slut, var en hänvisning till FK:s hemsida "nere till vänster" där jag kan ladda hem och skriva ut nödvändiga blanketter. Handläggaren kunde endast informera om att tidsbegränsad ersättning finns t.o.m 2012 (som artikeln säger) och att om jag inte gör något, så händer ingenting. FK skickar inte längre ut blanketter när det drar ihop sig till att ansöka om förlängning. Om jag själv inte gör något, så får jag ingen ersättning/inga pengar f.o.m 1 maj nästa år. Nu har jag skrivit ut de blanketter som behövs och jag har lämnat meddelande till Överläkaren på Södertälje sjukhus om att jag behöver hennes utlåtande redan igår.


Nu är det alltså igång och jag mår så djävla dåligt.


Ångest.

Panik.

Ilska.

Tårar.

Huvudvärk.


O-fridens.


  

Av Ewa - 7 december 2009 12:33

Optikern ringde angående min tid i morgon. På grund av sjukdom och att det hade kört ihop sig undrade de om jag kunde komma en timme tidigare. Inga problem, svarade jag. Jag passade på att fråga om det faktiskt är så som jag har fått för mig att jag kan byta bågar utan extra kostnad då jag inte trivs i dem jag valde? Nixpix, så är det inte. Stor besvikelse. Luften gick ur mig ett tag. Jag får helt enkelt stå ut med att se ut som en kärring från 70-talet. Fy f-n! Jag hävdar ofta att jag inte är särskilt fåfäng av mig och nu är det upp till bevis. Fy f-n!! Jag HOPPAS att jag får möjlighet att välja båge till läs & rit-glasögonen för det kommer att vara dem jag oftast har på mig.


Efter telefonsamtalet var min instinkt att lägga mig i soffan och sova bort några timmar, men den här gången följde jag inte instinkten utan klädde på mig och gick en promenad på 60 minuter i ett dj-a tempo. Skönt!


Fridens.



Av Ewa - 7 december 2009 09:45

Jag åkte inte till SATS idag heller. Sängen höll mig kvar i ett stenhårt grepp. Jag tröstade mig med att jag har tagit mig över den värsta tröskeln, så det blir inte så svårt nästa gång. ( Jä, rajt!   ) December månad är ändå så full av stängda helgdagar att det är svårt att få in någon regelbundehet att det är lika bra att köra igång i januari igen (utan nyårslöften för så'nt trams håller jag inte på med). Jag känner mig småsnuvig igen och i morgon, när jag ska till optikern, så kommer jag att tillbringa en stor del av dagen inne i sta'n (julklappsinköp) och eftersom jag vet hur mycket jag orkar (pinsamt lite), så vilar jag idag. Som rubriken avslöjar: idel ursäkter och inte skäms jag heller!   


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards