Alla inlägg den 23 december 2009

Av Ewa - 23 december 2009 20:34

Hög mysfaktor med granen i vardagsrummet!

Jag hittade nya kläder.

Snön ligger kvar.

Godisförrådet är påfyllt.

Den otroligt trevliga personalen i vår Konsum.


Jule-fridens.

  

Av Ewa - 23 december 2009 10:43

Temperaturen har stigit till -3 grader. Det kom mer snö igår kväll. Det är en faslig aktivitet i Restaurang Flax; många gäster i form av gulsparvar, hackspettar, skator och Kurre. Mysigt! Dessutom är det tacksamma matgäster som aldrig gnäller över tillagningen.   


Pär arbetar bara halv dag och Elin och jag ska möta honom vid Tobakshandlaren för att sedan åka till Skärholmen. Igår kände jag att jag MÅSTE, MÅSTE, MÅSTE ha någon ny överdel att ta på mig på julafton, men jag kommer att kika endast hos Lindex och KappAhl. Sedan ska vi veckohandla.


"Granen står så grön och grann i stugan vardagsrummet...." och doftar skog. Vi ska klä den ikväll och så lägga dit julklapparna.    Jag har burstädning på schemat oxå.


Jag läser "Ondskans tecken" av Sara Borg. Ganska bra. Den kräver ingen större koncentration och det är den sortens böcker jag vill läsa just nu. Det är mysigt att läsa, men i nuläget får det inte kräva för mycket av min hjärna.


Nu har jag bestämt mig: jag gillar inte Sims 3. Jag gjorde en familj, jag fixade ett hus, jag fixade arbete åt en av dem dvs jag spelade faktiskt en del, men jag tycker inte om det.   


VI HAR FÅTT EN VIT JUL! KAN NI FATTA DET?!    


Det var dagens svammel.


Fridens.





Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards