Alla inlägg den 13 december 2009

Av Ewa - 13 december 2009 10:30

Men det vart inte ljust.....   


Usch, vad det är mörkt idag! +2 och tvärmulet. Jag har ingen lust att promenera, men jag måste ned till Konsum för mjölken är väldigt slut och juicen räcker inte tills vi ska handla på tisdag.


Jag har allas söndagssysslor på schemat: burstädning, disk och matlagning (till endast mig, men ändå). Pär och Elin har precis åkt till svärföräldrarna för det årliga pepparkaksbaket och nu är jag välsignat ensam med mina älskade fyrbeningar och vi lär får vara ensamma till i alla fall 19.   


Och så är det dax att tända tredje ljuset och när vi tänder det fjärde och sista ljuset, så har Elins välförtjänta jullov börjat. Igår pratade vi om kommande onsdag som faktiskt är en ledig dag för henne. På onsdag finns det möjlighet att göra om prov som man har fått IG på eller som man har missat. Vi kom fram till att Elin, inte bara har gjort alla prov på själva provdagen, utan dessutom blivit godkänd på alla och DET, mina vänner, luktar belöning!     Vår familj är fortfarande i "om-vi-jämför-med-hur-det-var-förra-året-vid-den-här-tiden-stadiet" och det stadiet lär väl hålla i sig tills Elin har gått ut 1:an.


Fridens.


  

Av Ewa - 13 december 2009 09:54

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards