Alla inlägg den 11 december 2009

Av Ewa - 11 december 2009 16:06

.....varför folk ställer upp på jippon som att släcka alla lampor i 1 timme för miljöns skull, men sedan blir smått vansinniga över ett strömavbrott på 1 timme?


*människan är det konstigaste däggdjuret*


Fridens.

Av Ewa - 11 december 2009 15:17

Ni vet hur det är, eller hur? När man beställer kläder på postorder och ser det framför sig; visserligen kommer man inte att se ut som modellerna på bilderna, men nya kläder är ju ändå nya kläder, eller hur? Ni vet oxå hur stor besvikelsen KAN bli beroende på hur mycket man har sett fram emot det, eller hur?


Min sammanlängda beställning, från 2 firmor, bestod av ett par svarta byxor, en vit, tunn skjorta samt ett finare linne att ha under. Tidigare i veckan kom linnet och det satt jättekonstigt. Stort i storleken och knäpp passform. I retur! Idag skulle jag då, efter 2 veckors otålig väntan, hämta det jag beställt från Bon Prix. Den vita skjortan var kort i ärmarna och för kort i kroppen för att jag skulle trivas i den. I retur. Byxorna var så korta i benen att de slutade ovanför fotknölarna och så låga i midjan att de knappt nådde upp över höfterna och så mycket kan jag säga, att byxor med så pass låg midja passar absolut inte min överviktiga kroppsform. Elin stod bredvid hela tiden och såg ut som ett levande frågetecken över att kläder kunde bli så fel! Jag var nästan gråtfärdig. TVÅ VECKORS väntan och så är ALLT fel! "Nu får jag gå på klädjakt IGEN. Fan oxå!" utbrast jag. "Nej" kontrade Elin "det är kul!!" Då kände jag mig tvungen att förklara för henne att när man har min kroppsform, så ÄR kläder inte kul. Eftersom jag höll tårarna tillbaka, så tog jag i väl mycket och hon backade faktiskt undan från mig. Kläder i min storlek (överdel 52, nederdel 48) är sällan snygga och handlar mest om att dölja så mycket som möjligt. Att gå runt i affärer inne i sta'n och svettas i trånga provhytter med osmickrande speglar och belysning.....GLÖM DET!


Jag hade tänkt pigga upp mig själv med nya kläder inför julafton eftersom jag mådde bättre än förra året, men sedan jag gjorde beställningarna, så har det här med FK dragit igång igen och jag har inte lust med någonting. Det är enklare att stanna hemma på jul- och nyårsafton än att hitta nya kläder.


O-fridens.

Av Ewa - 11 december 2009 12:31

Nu kommer kylan igen. Molntäcket har spruckit och solen strålar. Det är nästan +1 grad. På blaskornas löpsedlar varnas för extremkyla ned mot -35. Här i Stockholmstrakten?? Jä, rajt! Fast några minusgrader och tjockt med frost tackar jag inte nej till förstås.


En tung promenad på 65 minuter. Ingen energi i kroppen. Ingen stuns i stegen. Det var skönt att komma hemifrån i alla fall. Pär har sin lediga fredag och Elin slutar tidigt och jag är omvänt sällskapssjuk. Jag sa att jag inte ville ha sällskap på promenaden eftersom jag inte orkar prata. I början av promenaden hamnade jag i ett vägskäl med 3 grenar: hem igen, höger som jag tänkt från början, men som jag nu började ångra eller rakt fram. Jag gick rakt fram och bara ett par minuter senare möter jag en hund som är ute och rastar sin äldre matte (jag har mött det här paret förut). Hunden var koppelfri och stannade till när den fick syn på mig. Jag stannade oxå och sa "Hej, du." Då gick svansen igång och vi möttes halvvägs i ett ömsesidigt glatt möte! Matte bad om ursäkt för de smutsiga tass-avtrycken på jackan, men jag sa att "...det GÖÖÖÖR inget!" och det menar jag. Smutsiga tassavtryck är värda att bevara! Det var tur att jag fick gosa med hunden för promenaden bidrog inte med några endorfiner.


Jag var in på Konsum och stödhandlade och köpte en bukett tröst-rosor till mig själv. De första tulpanerna hade kommit, men 69 kr buketten är för dyrt för mig trots att jag älskar tulpaner. Priset sjunker i januari och då..... Affären hade stora plakat med texten "Lördagens demonstration hindrar inte oss från att ha öppet till 21". Det är dax igen för den sk. Salemmarschen. Den har blivit så regelbunden att den numera finns i Wikipedia.


Fridens.

Av Ewa - 11 december 2009 09:57

Jag måste sluta äta godis varje dag med start idag.

Då får jag en känsla av att jag har kontroll.


Fridens.


PS. Behöver jag ens säga att det inte blev SATS idag? Var tusan skulle jag få DEN orken ifrån?!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards