Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Postorderbesvikelse

Av Ewa - 11 december 2009 15:17

Ni vet hur det är, eller hur? När man beställer kläder på postorder och ser det framför sig; visserligen kommer man inte att se ut som modellerna på bilderna, men nya kläder är ju ändå nya kläder, eller hur? Ni vet oxå hur stor besvikelsen KAN bli beroende på hur mycket man har sett fram emot det, eller hur?


Min sammanlängda beställning, från 2 firmor, bestod av ett par svarta byxor, en vit, tunn skjorta samt ett finare linne att ha under. Tidigare i veckan kom linnet och det satt jättekonstigt. Stort i storleken och knäpp passform. I retur! Idag skulle jag då, efter 2 veckors otålig väntan, hämta det jag beställt från Bon Prix. Den vita skjortan var kort i ärmarna och för kort i kroppen för att jag skulle trivas i den. I retur. Byxorna var så korta i benen att de slutade ovanför fotknölarna och så låga i midjan att de knappt nådde upp över höfterna och så mycket kan jag säga, att byxor med så pass låg midja passar absolut inte min överviktiga kroppsform. Elin stod bredvid hela tiden och såg ut som ett levande frågetecken över att kläder kunde bli så fel! Jag var nästan gråtfärdig. TVÅ VECKORS väntan och så är ALLT fel! "Nu får jag gå på klädjakt IGEN. Fan oxå!" utbrast jag. "Nej" kontrade Elin "det är kul!!" Då kände jag mig tvungen att förklara för henne att när man har min kroppsform, så ÄR kläder inte kul. Eftersom jag höll tårarna tillbaka, så tog jag i väl mycket och hon backade faktiskt undan från mig. Kläder i min storlek (överdel 52, nederdel 48) är sällan snygga och handlar mest om att dölja så mycket som möjligt. Att gå runt i affärer inne i sta'n och svettas i trånga provhytter med osmickrande speglar och belysning.....GLÖM DET!


Jag hade tänkt pigga upp mig själv med nya kläder inför julafton eftersom jag mådde bättre än förra året, men sedan jag gjorde beställningarna, så har det här med FK dragit igång igen och jag har inte lust med någonting. Det är enklare att stanna hemma på jul- och nyårsafton än att hitta nya kläder.


O-fridens.

 
 
Nannis

Nannis

11 december 2009 15:56

Tråkigt när det blir så där! :(

Men det ÄR hopplöst att köpa på postorder, är mer en lyckträff om det passar än tvärtom. Det är anledningen till att jag i princip slutat att skicka efter.

Det är inte så himla stora storlekar att det inte borde finnas vettiga kläder att få tag i? 48 och 52.. Jag tycker att Lindex "poppat" upp sina kläder av större storlekar. Det inte längre tältvarianter bara för att man drar över 44.... Även Kappahl har lite roligare kläder på större storlekar också, tycker jag..

Kappahl har lång bytestid också, vet inte hur Lindex har, så det går att testa hemma, slipper man in och svettas i nån hytt och köa. Smidigt ;)

KRAM

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards