Alla inlägg den 21 december 2009

Av Ewa - 21 december 2009 18:39

Skönt med nyklippt hår.

Pär tog hand om disken.

NU har jag många, nya olästa böcker.

Snart är den här dagen slut.

I morgon ska jag bara vara hemma.

 

Fridens.

  


Av Ewa - 21 december 2009 18:08

Jag fortsatte med Sims 3 igår kväll och söööööögs in i det; mycket nytt för min teknikfientliga hjärna att ta in och så plötsligt var klockan midnatt! Hur 17 gick det till?       Jag sov hyfsat och hade sovit färdigt strax innan klockan skulle ringa halv 9. Elin sov djupt medan marsvinen väntade på att bli utsläppta.


Medan jag åt frukost och väntade på att det skulle bli dax att gå ned till ett passande tåg, så kikade jag på SL:s realtidsinformation (som är riktigt bra!) och det visade sig vara förseningar på en kvart eller mer. Eftersom tågen går en gång i kvarten, så gick det på ett ut; jag gick ned i godare (?) tid än jag behövde och något tåg skulle väl passa. När jag kom till Centralen fick jag nästan panik och började svettas - f*n vad mycket folk!      Jag hade tid över innan jag skulle vara hos Rosie, så jag gick in på Pressbyrån och köpte Läkerol, tuggummi och choklad. Sedan fortsatte jag in på Pocket Shop där jag köpte en presentbok till mig själv: "En gnutta mod" av B T Greive som även skrev "En deppig dag". Boken jag köpte har UNDERBARA djurbilder och finurliga texter. Det känns som att jag behöver en gnutta mod för att orka ta itu med FK.


Det var lugnare hos Rosie på "Salong Kammar'n". Jag är nöjd med klippningen. Det var inte riktigt samma muntra småprat oss emellan den här gången och det berodde mest på att jag inte är i form (pga FK). Det mesta av den gamla hårfärgen klipptes bort, så nu är jag gråhårig igen, men jag har förberett med inköp av färg. Jag kostade på mig ett specialschampo för känslig hårbotten/mjäll och ett nytt hårvax och sedan åkte jag hem igen. Mina ursprungliga planer inkluderade shopping efter frisören, men med tanke på folkmängden och den sliriga snömodden som är så gräsligt tung att gå i, så kände jag att jag bara ville hem, hem, HEM! Det jag köpte före frisörbesöket fick bli dagens shopping.


Precis när det var middaxdax, så fick jag vansinnigt ont i magen och blev sittande på wc ett bra tag. Jag kräktes oxå.     Ärligt talat, så förstår jag inte varför! Jag orkar inte ta reda på varför heller. Nu är det över och jag får äta lite youghurt med banan eller liknande eftersom min mage inte ville ha Pärs korvgryta.


Vilken dag!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards