Alla inlägg den 2 december 2009

Av Ewa - 2 december 2009 20:54

"Damernas detektivbyrå" där mänsklighet och moral går före profit!

Dagens promenad.

Det härliga vädret.

Alla hundar.

Te.

 

Fridens.


        



Av Ewa - 2 december 2009 12:31

Jag kom iväg på promenad vid 11. När jag passerade dagisgården, så var den öde och jag antog att allihop var inne för lunch och middaxvila, men när jag kom fram till andra änden av gården, så var allihop där! Fröknarna grillade korv och på utemöblerna hade de lagt ut skinn att sitta på och på borden stod plastmuggar i glada färger att dricka ur. Hur mysigt som helst! Det är på det dagiset som Elin började i 6-årsverksamheten och som hon sedan prao-ade på. Det är ett bra dagis!   


Solen strålade, frosten glittrade och kylan färgade mina kinder röda - endorfindos! Det kom flera låtar med Muse direkt efter varandra i MP3:n - ålrajt! Jag såg ovanligt många hundar som rastade sina ägare bl.a de 3 Berner Sennen-hundarna; 3 nallebjörnar i koppel.   


Snart ska Elin (som arbetar hemma idag) och jag äta lunch. Sedan måste jag utföra hjärt- och lungräddning på krukväxterna. Vi fick 2 amaryllisar av gästerna i lördags och har nu sammanlagt 3 (2 av dem är två-färgade i vitt och rött och en är helt röd) och det är nog de enda växter som mår bra just nu....    I kväll ska vi se den tredje filmen om "Damernas detektivbyrå: Tjuven på Kgale Hill". Det är faktiskt jag som lagar maten idag eftersom Pär blir senare än vanligt och det gäller bara för mig att komma ihåg det.   



Fridens.





Av Ewa - 2 december 2009 09:57

Klarblå himmel.

Strålande sol.

Frost, frost, frost.

-4 grader.

Jag fick som jag ville!

Efter frukosten tar jag på mig min VARMA vinterjacka och vintermössan och vinterhandskarna och går ut, ut, ut!


Fridens.

Decemberfrost  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards