Alla inlägg under december 2009

Av Ewa - 19 december 2009 20:41

Elin mår (relativt) bra.

Nystädat.

Choklad.

Te.

Vinterväder.


Fridens.

  

Av Ewa - 19 december 2009 15:32

Kommer ni ihåg porträttbilderna av Kalle Anka & Co? Bilderna med "strålar"? Jag tog en av mina egna favoritfigurer, Fårskallen och gjorde ett liknande porträtt. När det kommer till kritan, så föredrar jag färgpennor framför tusch.


Fridens.

  

Av Ewa - 19 december 2009 15:01

Elin är bortlånad över natten till svärisarna. Hon och kusinerna ska kampera där och hjälpa till med kakbak och annat inför julafton. Jag tycker att det är härligt att Elin mår så pass bra att hon VILL. Hon gick hemifrån vid 12-tiden och åkte tåg till Centralen. 


De senaste kvällarna har jag varit sååååå trött, så trött. Jag har börjat gäspa okontrollerat och nästan utan uppehåll vid 17-tiden och efter det har det varit nedförsbacke tills att jag lagt mig vid 22-tiden. Det har haft den följden att jag har sovit färdigt vid 9-tiden, så ock idag vilket, i sin tur, gjorde att jag kom igång med städningen tidigt. Jag blev färdig för en stund sedan, men då hade jag en dryg timmes lunch-paus oxå. Eftersom det snart är jul, så kan man väl kalla dagens städning för julstädning (det är i alla fall sista större städningen för i år) och nu är det rent och fräscht och jag känner en STOR tillfredsställelse.


En hind och hennes lille pojk strövade förbi på kökssidan. Det finns ett ställe vid hasselns rötter där de alltid rotar på vintern, men jag kan inte påminna mig att jag har sett de rota där någon annan tid på året. När vi precis hade flyttat hit, så såg vi rådjur ofta, ofta, men i takt med att villorna sköt upp som svampar, så blev de mer sällsynta. Nu verkar det som de är på väg tillbaka igen och det är i alla fall JAG glad över!


Fridens.


Visst é han fin?

 


Ser ni de blivande hornen? 

  

Av Ewa - 18 december 2009 14:59

Titta!

Pär och Elin rastade sina kameror i strrrålande sol och -7 grader. Nu liknar det nå't! Nu har vi oxå riktig vinter, Kvasthilda! Ååååh, vad det är fint!


Fridens.

  

Av Ewa - 18 december 2009 10:35

Pär går en distanskurs i data där han ska göra ett enklare spel och han valde ett äventyrsspel. Första vändan gjorde jag bakgrunderna vilket jag tyckte var tråkigt. Nu har han gjort om spelet litet och då har jag gjort själva figurerna medan han kommer att använda foto-bakgrunder.


En drake! En snäll drake som du likväl måste ta dig förbi.....

  


Vid något tillfälle ska det spelas tärning.

 


Vid ett annat tillfälle ska det spelas kort.

    


Ett troll ska finnas med i handlingen.

   


Det finns frukt att äta för att samla ork genom spelets gång.

  


Både draken och päronet är mörkt gröna och jag vet inte om det är min dator som gör att de ser turkosa ut?


Den här sortens detaljbilder är MYCKET roligare att rita!


Fridens.  



Av Ewa - 18 december 2009 10:16

"Alla sova, släckta äro ljusen....

Tipp tapp, tipp tapp, tippe tippe tipp tapp, tipp tipp tapp."

  

Av Ewa - 17 december 2009 10:38

Vi halv 21 igår satte jag mig i köket för att rita. Då hade det precis börjat snöa igen. 2 timmar senare ligger det 1 dm snö på fönsterblecket. Det fastnade stora snöbluppar på fönsterrutan och det blåste. När jag senare flyttade in i vardagsrummet för att sitta i soffhörnet och läsa, så var det full snöstorm ute och balkongen, som var helt bar på eftermiddagen var nu helt igensnöad. NU tycker jag att man kan tala om snökaos, men det är först nu. Pär tog sovmorgon idag pga vädret och kanske även för att jag bad honom. Jag har hundraprocentigt förtroende för hans körkunskaper, men det är alla de andra nötterna där ute som kanske inte ens har vinterdäcken på.... När vi körde hem från Coop i tisdags och det inte ens var i närheten av de här snömängderna, så höll vi på att bli prejade av en lätt lastbil som hade för hög fart i en kurva och ingen kontroll på bakdelen.   Nå, väl, jag har fått önskat sms om att han har kommit fram till arbetet och Elin fick skjuts den korta biten till skolan eftersom inga vägar har plogats än. Jag är insöad (i dubbel bemärkelse   )!


Personligen kommer jag inte att sticka näsan utanför dörren idag; jag tänker inte ens hämta posten. Vill inte, vill inte, vill inte! Jag ska tvätta och jag ska städa buren och jag ska rita och jag ska dricka te.   


Fridens.

Av Ewa - 16 december 2009 20:25

De nya glasögonen är BRA.

Det går lättare att rita och att läsa.

Inga större men efter gårdagens vurpa.

En ovanligt bra skräckis ("Mirrors").

"80 grader från Varmvattnet" är BRA.


Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards