Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

När avlägsna släktingar dör

Av Ewa - 31 maj 2010 15:30

Jag är otroligt förmiddagstrött nu för tiden och kommer sällan ur sängen före 11. Det gör att de dagar jag promenerar, så blir det av framåt 14-tiden. Fördelen med det är att då har posten kommit. Idag t.ex hade jag en avi om ett rekommenderat brev som måste hämtas ut på det vanliga utlämningsstället som numera ligger inne i Salem; en promenad på 25 minuter. Medan jag gick så försökte jag fundera ut vad det kunde vara för brev. Vem tusan skickar rekommenderade brev till mig? Har FK börjat skicka sina besked rekommenderat bara för att krångla till det ännu mer för mottagaren? Den enda gången jag har fått ett rek. brev var för flera år sedan då en av mina mostrar hade dött. Det stod att jag var kallad till bouppteckningen, men även att det huvudsakliga arvet gått till en tremänning. Kunde det vara så att någon avlägsen släkting hade trillat av pinn igen? Så var det faktiskt! En moster som jag inte har träffat sedan jag var 8-9 år. Jag vet inte ens om denna moster hade några barn. Det enda jag vet är att det är från den sidan av släktträdet som risken för diabetes kommer. Brevet går ut på att jag kan delta vid avvecklingen av dödsboet och kommande avsskifte. Det är i Kalix i juni. Det finns naturligtvis ingen anledning för mig att åka dit, men jag kan inte låta bli att undra varför jag över huvud taget finns upptagen på "listan" över anhöriga. Kanske har jag fått ärva? I så fall, så känns det en aning avigt. Faktiskt.


Fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards