Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Tidigare och tidigare

Av Ewa - 30 juni 2009 10:21

Jag har redan varit ute på en 75 minuters promenad. Klockan var bara tjugo i 9 när jag gick och idag var inte värmen så hemsk. Än så länge.... Det dyker upp moln och det blåser. Jag mötte 2 tjejer till häst. Åååhh, hästar! Ljudet av hovar mot asfalt är så pass njutbart att jag stängde av MP3:n och bara lyssnade. Kloppeti-klopp, kloppeti-klopp, kloppeti-klopp..... En liten stund senare höll jag på att bli påkörd av en lastbil. Jag hörde den långt innan den syntes (volymen i MP3:n är aldrig högre än att jag hör trafiken) och eftersom jag befann mig i en kurva med mindre bra sikt, så klev jag ut i vägrenen. Lastbilen brakade förbi med några centimeters marginal! I  D  I  O  T!!  Jag kastades tillbaka till den bullriga verkligheten lite väl tvärt.



Jag skulle ta ut kontanter i bankomaten vid Konsum och tryckte in kortet.

Den vita rutan för koden kom upp och jag knappade in den och tryckte på 'Klar'. Inget hände. Jag såg då att koden inte hade skrivits in. Jag försökte igen, men allt hade låst sig. Sifforna, 'avbryt', 'fel' - ingenting fungerade. Mitt kort då?! Jag fick inte panik utan andades lugnt. Jag skulle gå in på Konsum och klaga. Medan jag plockade ned mina prylar i ryggsäcken, så dök det upp ett nytt meddelande på bankomatskärmen: 'Vi har ett teknikst problem. Var god försök senare.'. MITT KORT DÅ??!! Medan jag kände paniken komma dundrande, så dök ännu ett meddelande upp: 'Var god tag kortet.' och ut ploppade mitt kort som jag slet till mig direkt innan maskinen kanske ångrade sig. Hjärtat drog ned på tempot och jag var taxam för att jag inte hade någon bakom mig.


Nu ska jag duscha och sedan bara slappa. Förkylningen känns fortfarande i kroppen och i morgon ska jag inte gå utanför dörren. Däremot måste jag ut en gång till idag. Veckohandling på Konsum och då ska jag inviga mina nya sandaler!


Fridens..

 
 
helga

helga

30 juni 2009 10:52

Fy så otäckt med lastbilen. Tur att du var på din vakt!!

Bra att du fick ut kortet också!!

Fin bild!!

http://helga1.bloggagratis.se

 
T som enbart gick 20 min

T som enbart gick 20 min

30 juni 2009 11:52

Glad du överlevde lastbilsmötet Ewa!*rys*

Glad du fick kortet i retur.

Tankar från T

http://engeltina-engel.blogspot.com

 
T

T

30 juni 2009 11:52

Glömde: GUD vad bra gjort med promenaden.

http://engeltina-engel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards