Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Visste ni.....

Av Ewa - 12 maj 2011 21:16

........att 7 av 10 kvinnor har fel bh-storlek? Elin ställde den frågan till mig härom dagen och jag känner faktiskt igen det. Det är tydligen inte det lättaste man kan köpa. De senaste 10 åren har jag först gått upp i vikt och sedan ned för att gå upp igen och nu är jag, sakta men säkert, på väg ned igen. Litet i taget. Om jag hade tagit hänsyn till alla viktförändringar, så hade jag haft ett berg av bh:ar nu. Om jag hade tagit hänsyn till alla viktförändringar, så hade jag förmodligen alltid haft en bh som suttit som den ska vilket innebär att den egentligen inte ska kännas. De senaste åren har jag köpt bh:ar i en och samma storlek trots att jag har ökat i vikt, men så har de ju suttit därefter...... I förra veckan bestämde jag mig för att det var dax att köpa en ny och jag hittade en hos Ellos. Det som skiljde det här köpet från andra var att jag faktiskt tog mig tid (ett par minuter) att mäta mig för att få fram rätt storlek och det visade sig att jag behöver en större än de jag har köpt hittills. Jag har på mig den nu. Den sitter som en smäck och känns inte det minsta.


Ellos hade ett sätt att mäta kupstorleken som var nytt för mig, men jag har i och för sig aldrig brytt mig om att mäta förut. Mät så här: bystvidden minus under bysten = kupstorleken. Om skillnaden blir 13 cm, så är det A-kupa. 15 cm är B-kupa. 17 cm är C-kupa. 19 cm är D-kupa. 22 cm är DD eller E-kupa


Fridens.





 
 
Marianne

Marianne

13 maj 2011 03:58

Det stämmer förmodligen ganska bra att många har fel storlek på BH. Jag måste alltid prova mig fram för att få en som sitter bra. ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Annie

Annie

13 maj 2011 08:41

Kan du berätta vilket artikelnummer BH:n har. Jag tycker att alla mina sitter knasigt, även de som jag köpt på Triumph för dyra penningar. Jag är verkligen ute efter en som sitter bekvämt och följsamt.

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Ewa

13 maj 2011 12:19

155-5624 hos Ellos alltså. Lycka till!

 
FiloZophie

FiloZophie

13 maj 2011 10:34

Skulle Ellos tabell stämma skulle jag ha A-kupa. Problemet är bara att klämmer jag ner tuttisarna i en A-kupa får jag inte bara 4 bröst utan snarare 6 :/ Jag har en B-kupa (med övervikten jag har ligger jag snarare på en C men det inser jag inte alls;)) Jag hoppas på viktnedgång och håller mig till B-kupan :)
Kram från FiloZophie <3

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

13 maj 2011 14:32

Hej igen söta Ewa
Det går inte att söka på artikelnummer på Ellos hemsida. Gaah!! Har du något namn på BH:n? Hittade en hel del som jag skulle kunna tänka mej, och eftersom de kostar mindre än hälften av vad en Triumph-BH kostar så tänkte jag köpa två :-)

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Ewa

13 maj 2011 20:41

Jag tror att den heter Glamorize.

 
Nini

Nini

14 maj 2011 09:43

Det där beror nog på hur stor storlek man drar runt om? Och hur mycket tuttarna hänger? Jag har 85-90 i storlek. Och om jag skulle räkna enligt deras tabell så skulle jag inte ens behöva BH eftersom skillnaden bara blev 9 cm. När de hänger fritt alltså. *S* Har jat tur kan jag hitta en C-kupa som passar fint, men ibland får jag fyra bröst då och måste gå upp i D-kupa.

http://nini.bloggagratis.se

 
margus

margus

14 maj 2011 19:17

Tack för tipset, ska jag ta till mig. Snart dags för inköp. Går med för små bh:ar nu tack vare en försäljerska som mätte väl optimistiskt för ett par år sen. Hon drog åt som skam, och själv hade jag noll koll just då. Litade på 'expertisen', vilket jag lidit av sen dess. Gör jag aldrig om.
Nästa gång (snart) mäter jag själv. För jesse namn, det finns ju 'åtstramningsmöjligheter' i bandet. Alltså kan man inte mäta för smått från början. En bh ska vara bekväm och omärklig.
Ha en go' helg!

http://margus.bloggplatsen.se

Ewa

15 maj 2011 11:21

Hoppas du hittar en som sitter skönt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards