Alla inlägg den 6 december 2014

Av Ewa - 6 december 2014 21:06

Det var svårt att hitta en bordsjulgran som inte var guldfärgad ā la USA och när jag hittade en väldigt fin, naturtrogen sak i kruka, så kunde jag inte hitta pynt i rätt storlek. Clas Ohlson kom till min räddning med en variant för 79 kr. Den hade fått 4 positiva recensioner och jag köpte en så'n. Granfoten behövde viss urenkel montering och grenarna fälldes ut från stammen. Led-lampor på slinga var monterad (drivs med batteri), men jag fick det stora nöjet att hänga röda kulor och linda glitter och den är jättefin, tycker jag! Den till och med barrar (läs: skräpar)!

Årets julkappar till oss själva, Pär och mig, blev en ny bäddmadrass eftersom den vi har börjar kännas trött och platt efter 15 år och en Blue Ray-spelare inklusive några filmer. Allt oftare önskar jag att jag hade för vana att spela in våra diskussioner och Blue Ray-diskussionen är en sådan. Pär har länge tyckt att vi borde byta upp oss till en sådan medan jag har protesterat för jag har inte lust att ha både en DVD-spelare och en BR-spelare stående och fibbla med fjärrkontroller eftersom - och det är det här som är anledningen till att jag borde ha spelat in snacket - Pär har informerat mig om att en BR-spelare INTE kan spela upp en DVD-film. I samband med att vi bestämde att köpa en BR-spelare blev jag idiotförklarad eftersom den NATURLIGTVIS kan spela upp vanliga DVD-filmer och det har han sagt heeeeela tiden. Om han verkligen hade sagt det heeeeeela tiden hade jag knappast opponerat mig. Nu har vi en i alla fall och i morgon ska han få det stora nöjet att koppla in den.


Vi var på IKEA (min personliga uppfattning av "Nightmare before christmas") för bäddmadrass och galgar och jag snodde åt mig en kudde oxå som har ett urfint mönster som även finns på påslakan (vill ha!) och en matta (vill ha!!). Det var inte bara mönstret som lockade mig utan även behovet av en tupplurskudde till soffan och den fungerar! Jag tillbringade 2 timmar på den i eftermiddags efter att ha blivit utpumpad av att hosta mig runt diverse affärer.

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards