Alla inlägg den 17 december 2014

Av Ewa - 17 december 2014 20:38

Jag tror att jag var 11-12 år när jag såg "Skyskrapan brinner" för första gången och efter den gången har det blivit många fler och när jag såg den idag kunde jag konstatera att den fortfarande håller efter 40 år. Jag kan den utantill mer eller mindre och vissa scener har bränts in (ursäkta ordvitsen!) i minnet. Vi har den på hårddisken på DVD-spelaren och bilden är inte tipptopp, men idag såg jag på Blue Ray och den var tipptopp! Det är många bra skådespelare, men det är en actionfilm vilket innebär att karaktärerna inte har något större djup. Det finns inga onödiga actionscener eller extraordinära explosioner som visas om och om igen ur femtielva olika vinklar och det uppskattar jag! Inga ospännande biljakter som inte för handlingen framåt och inga slagsmål, bara ett par snytingar allt som allt. Den är spännande och höjdscenerna gör att det suger till i magen. 

 


Det har snöat idag! Jag har inga orealistisk förhoppningar om att julen ska bli vit, men idag har det snöat och det är sååå fint! När snöfallet var som intensivast verkade det ramla ner drösvis och det var så tätt att hela vardagsrummet blev ljusare. 

 

När jag kom hem från stan igår efter att ha knallat runt och efter att ha pratat med Rosie, så var hostan vidrig. Ett tag var det jobbigt att andas och om jag var tvungen att säga något lät det mer som en väsning. Efter lunch sov jag i soffan en dryg timme. Idag steg jag upp halv 9 och hade tänkt promenera, men orken fanns inte. Vid 11 lade jag mig i soffan och sov en dryg timme igen fram till lunch. jag sover inte bra. Så länge jag inte är igång eller pratar, så slipper jag hosta. Det känns som samma astmatiska skit som jag hade i våras och på fredag ska jag fråga läkaren om det är läge att prova inhalator igen. I lördags vaknade jag med en vansinnig klåda. Det kliade lite varstans på kroppen, men värst på benen där jag kliade så hårt att jag fick ömmande blåmärken (jag har lätt att få blåmärken). Eftersom det enda nya var Bisolvontabletterna kollade jag på biverkningarna och bland de ovanliga, 1 av 1000, fanns klåda. Jag tog inga fler och klådan försvann. 


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards