Alla inlägg den 9 december 2014

Av Ewa - 9 december 2014 20:28

Jag blev besviken på "Amerikauret" av Vibeke Olsson. Den fjärde boken om Bricken är till största delen bara upprepningar. Sådant som redan sagts flera gånger i de tidigare böckerna dras ännu en gång och det känns oerhört tjatigt. Jag tror också att jag påverkas av författarkurserna så till vida att jag är mer uppmärksam på när en text känns lättläst, när den har flyt och det tycker inte jag att Vibeke Olssons text har längre. Jag tyckte om de 3 första böckerna, men inte den här. Ur historiskt perspektiv är böckerna fortfarande intressanta.


Jag hasade iväg till VC på fastande mage och lämnade prover inför läkarbesöket nästa vecka. Det gick fort och sköterskan stack bra, så jag kommer inte att få ett blåmärke som sprider sig över halva armen. Det tog 20 minuter dit och 20 minuter hem och sedan har jag sprungit på toaletten större delen av dagen. Fullständig förstorppning pga. Cocillana Etyfin har slagit över till raka motsatsen. Jag tror att det är det som är orsaken. Jag kan äta, men jag har ingen matlust och jag känner mig helt tömd på allt vad blod och innehåll heter. Jag tar min sömntablett extra tidigt, så att den här jävla dan tar slut nån gång!


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards