Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Högtidsstund

Av Ewa - 17 oktober 2007 16:44

Vecka 3, dag 3

Vilodag. Jag vaknade med värk i svanskotan. Den sortens värk som man kan få om man ramlar på nämnda kota eller om man har suttit ned alldeles för mycket. Det är första gången som jag har fått det av att sova. Undrar vad jag har gjort i natt.... Jag vet att jag i alla fall har snarkat för Pelle-pojken tog täcke och kudde och flydde till soffan för att få sova.


Det är 40 år sedan "Djungelboken" hade bio-premiär och äntligen har den kommit ut på DVD! Vår VHS-upplaga är, milt uttryckt, sliten. Första gången jag såg den på bio var jag kanske fyra år och jag såg den tillsammans med mamma, Siw och Lajla på Palladium i Kiruna. Jag minns även att jag somnade med godispåsen i ett fast grepp. DVD-utgåvan ger ju möjligheten att se den med engelskt tal, men jag har svårt att tänka mig någon annans röst än Beppes på Baloo. Det blir "frukost-middag" med film och vi har utfärdat ett förbud mot att säga repliker i förväg. Svårt! :p  Men jag tänker sjunga med, så det så!


Var nöjd med allt som livet ger

Med allting som du kring dig ser

Glöm bort bekymmer, sorger och besvär

Var nöjd och glad för vet du vad

En björntjänst gör ju ingen glad

Var nöjd med livet som vi lever här


Nu är allt långt hår puts väck! Det är såååå skönt! Jag hade bokat tid hos ännu en ny frisör som heter Rosie. Jag har lagt märke till henne förut just för att hon alltid verkar vara så glad och mysig och hon visade sig var precis så glad och mysig som jag trodde. Dessutom pratade hon ovanligt länge med mig om hur hon skulle klippa och hon lyssnade ovanligt mycket när jag beskrev hur jag ville ha det. När hon nästan var färdig och jag fick se nacken, så bad jag att hon skulle både klippa litet mer och tunna ut det mer. Hon gjorde inte som många andra frisörer gör att de "...lämnar lite här bak så att det inte ser fullt så kort ut." Det blev precis som jag ville ha det och hon var lika nöjd med slutresultatet som jag var och väldigt entusiastisk. Hihi! Jag har hittat "min" frisör. Igen. Jag passade på att köpa mer av Kérastase-schampot oxå, det som kostar 209 kr eftersom klådan är avsevärt mindre än innan jag började tvätta med det.


Elin är fortfarande risig och termometern visar ingen feber fast hon emellanåt känns varmare än feberfri. Hon kommer att vara hemma resten av veckan.


Eftersom det är onsdag idag, så var det dax att städa hos grisarna. Nu är det rent och fint igen och de kan börja om med att göra det hemtrevligt genom att bajsa överallt och sprida ut höet. De är härliga!


Jag kungen är över alla här

Under trädens gröna höjd

Jag har nått opp till trädens topp

Men ännu är jag är nöjd

Jag vill ju bli en man, en män'ska

Och kunna allt ni kan

Jag vill ej längre apa mig

Jag vill ju bara va' en man


Adjö.  Oopido, jag vill ju va' som du-u-u.....



 
 
Åsa

Åsa

17 oktober 2007 18:00

Ont i svanskotan som gör så ont!

Roligt att du hittat en bra frisör som man känner verkligen bryr sig om att man blir nöjd.

Djungelboken är bra. Vi får nog också ta och införskaffa den på dvd.

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

17 oktober 2007 19:59

Det där med frissan kan ju vara känsligt. Jag hade en som jag trivdes kanon med, men hon har slutat. Går hos en ny som är helt ok, men väldigt nyfärdig.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

17 oktober 2007 20:11

Jag hade oxå en som slutade och nu, om frisören är ett fynd, så tänker jag alltid att "Hon slutar säkert snart hon med". :p

http://fundringar

 
Lillepip

Lillepip

19 oktober 2007 09:37

Grattis till nya frillan!!jag klippte oxå av mej det långa håret för en tid sen(fast själv)skönt att förnya sej ibland,må gott,pip

http://www.lillepip.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards