Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Ewa - 9 juli 2012 21:30

Det har varit mindre klibbigt idag även om det har varit varmt.

Favorit i repris: Ipren-Alvedon-kombon.

Remiss för borttagning (låter trevligare än utdragning) av tanden är på g.


Halv-fridens.   

Av Ewa - 9 juli 2012 12:39

Mobilen drog igång sin melodiösa trudelutt klockan 6 och jag gick upp och gav marsvinen deras frukostgrönsaker under glada tillrop. Hur många dagar tar det innan de börjar tjoa redan när jag kommer gående i hallen? Idag undrade de lite var Frukostmannen aka Husse hade tagit vägen och vad tusan jag gjorde i köket vid den tiden.


Mobilen drog igång sin melodiösa trudelutt för andra gången klockan 9, men jag blev kvar i sängen en halv timme till. Marsvinen släpptes ut och försågs med hö, jag åt lite youghurt, gjorde i ordning vattenflaskan och gick sedan ute med stavarna. Det klibbiga i luften var borta, solen sken och det var skönt ute. Jag gick min vanligaste runda, men åt andra hållet vilket är tuffare för backarna blir otäckare då.


Jag ringde tandläkaren igen och de ska skicka en remiss till tandkirurgen för borttagning av den spräckta tanden. Ett tag undrade jag om det skulle krävas ytterligare ett besök för bedömning, men så blev det inte. Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge för just idag är tandvärken grym.


Jag ringde till optikern oxå och fick tid på torsdag för att kolla synen och beställa nya glasögon. Det är drygt 2 år sedan och jag är sjukt leds på de bågar jag har nu som dessutom får mig att se ut som en 70-talskärring. Varför valde jag de bågarna??!


Fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards