Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Promenad och själamat

Av Ewa - 30 augusti 2010 16:06

Igår sov jag till halv 13. Tolv timmar senare gick jag och lade mig igen och vaknade vid 8 idag. Kroppen hade sovit färdigt (tillfälligt), men jag låg kvar en timme till. Vid 10 gjorde jag en kanna te och satte mig i soffhörnet och läste. Efter ett tag blev jag så himla trött att jag kom på mig själv med att väckas av att jag tappade taget om boken, så jag lade mig en ner och sov tills jag väcktes av att Elin kom hem vid 12-tiden. Efter lunchen valde jag mellan att sova mer i soffan eller att gå ut och jag valde faktiskt att gå ut! En långsam promenad, typ hasande, på 70 minuter med en kort regnskur. Det var inte så pjåkigt, men jag har ju ingen som helst ork nu för tiden - det är hämskt! Elin ville ha Geisha-choklad, så jag gick till Konsum oxå. Jag passade på att köpa en ask med Själamat till mig själv; Ferrero Rochers bollar med en hel hasselnöt längst in som är inlindad i ett tjockt lager nougat som hålls ihop av ett tunt skal av kex som sedan är täckt av mjölkchoklad med hackade nötter.   

   


Nu har jag fått en tid hos Den Braiga Överläkaren (från förra hösten) på psyk i Södertälje. Nästa torsdag klockan 9 på morgonen. Det är i ottan för mig, men hellre det än att ha ett besök där hängande framför mig hela dagen; bättre att få det avklarat. 320 kr kostar det, så det är tur att jag har frikort ett tag till! 


Nedräkning till FK:s beslutsfattande den 7 september: 8 dagar kvar.   


Fridens.

 
 
Viktoria

Viktoria

30 augusti 2010 18:34

Du får Ferrero Rocher att låta som sex!

http://vickileh.bloggagratis.se

Ewa

30 augusti 2010 20:35

Viktoria: det är du som har snuskig fantasi! ;-)

 
Budda

Budda

30 augusti 2010 20:58

De är så goooda.

Tänker på dig men har inget vettigt att skriva ang FK så jag är tyst.

Men en bild på Kit får du i bloggen. :)

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Gröngöling

Gröngöling

30 augusti 2010 22:50

Jaha, måste du beskriva Rocher så bra!
Jag blir jättesugen ju...

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

30 augusti 2010 23:00

Gröngöling: jag ber allra ödmjukast om ursäkt. ;-)

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

31 augusti 2010 07:18

Själamat behövs ibland....

Hoppas besöket blir till din fördel!=)

Åsa-Maria

http://www.mittlchf.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards