Alla inlägg under december 2008

Av Ewa - 22 december 2008 20:37

.......varför tonåringar i amerikanska filmer och serier ser ut som och uppför sig som vuxna?


*i USA är drömmen om evig ungdom förhärskande*

Av Ewa - 22 december 2008 20:32

Jag är inte hemlös.

Jag HAR faktiskt prylar så det räcker och blir över.

Jag har äntligen bestämt mig (för att fira julafton med mina marsvin).


Fridens.


Hubert (tv) och hans syster Hannelore som tillhör Luneas stall, men den 3 januari flyttar Hannelore, även kallad Humlan, hem till oss.

Av Ewa - 22 december 2008 14:26

En lista som jag hittade hos Grynisen.


I denna listan får du bara använda ETT ord som svar!

Testa du med - det är inte så lätt som det låter!

1. Var är din mobiltelefon?

Nära.

2. Var är din andra hälft?

Arbetet.

3. Ditt hår?

Kortkort.

4. Din mamma?

Död.

5. Din pappa?

Död.

6. Det bästa du vet?

Djur.

7. Din dröm inatt?

Rörig.

8. Din dröm/ditt mål?

Frisk.

9. Rummet du är i?

Köket.

10. Din hobby?

Läsa.

11. Din skräck?

Hemlös.

12. Var vill du vara om 6 år?

Här.

13. Var var du igår kväll?

Vardagsrummet.

14. Vad är du inte?

Frisk.

15. En sak du önskar dig?

Pengar.

16. Var du växte upp?

Kiruna.

17. Det sista du gjorde?

Bloggade.

18. Dina kläder?

Röda.

19. Din TV?

Platt.

20. Ditt/dina husdjur?

Underbara.

21. Din dator?

Bärbar.

22. Ditt humör?

Arg.

23. Saknar någon?

Nope.

24. Din bil?

Lortig.

25. Något du inte har på dig?

Klocka.

26. Favoritaffär?

Pocket Shop.

27. Din sommar?

Ensam.

28. Älskar någon?

Ja.

29. Favoritfärg?

Flera.

30. När skrattade du senast?

Idag. 

31. När grät du senast?

Funderar.....

Av Ewa - 22 december 2008 13:56

Nu har jag fått nog och det var en liten skitsak som fick bägaren att rinna över! Hela hösten när Elin har mått dåligt, så har Pär och jag ofta varit oense om vad hon egentligen har behövt. Grälen tar på krafterna extra mycket när allt annat är tungt. Jag har själv inte mått bra + alla läkarbesök till följd av min tumme. Förra söndagen gick vår toalett sönder och hade inte lust att spola längre. Jag bad Pär att ringa efter proffs på en gång, men han ville försöka själv först. Han gick bet och sedan blev han förkyld och nu har vi vant oss vid att fylla en hink med vatten för att spola. Jag tycker att HAN ska ringa eftersom det var HAN som sköt upp det hela genom att försöka själv. "Det är omöjligt att få tag i någon inna jul." Snart är även han julledig och när han då är hemma hela dagarna och får "spola manuellt", så kommer han att se varför det blir tungt efter ett tag. Att Elin och jag tycker att det är jobbigt räcker inte. Nu tjafsar vi även om julklappen till svärförädrarna som jag skrev om igår. Igår kväll sa Pär att han skulle prata med sin syster om ett billigare alternativ, men idag fick jag veta att det blir presentkort för 1400 kr i alla fall. "Vi bor gratis på Öland flera veckor varje sommar, så det är inte omotiverat.", men det gör inte jag. Jag förklarade för honom att jag kan förstå att han och hans syster inte tycker att det är för dyrt eftersom det är deras föräldrar, men jag får ofta känslan av att när det gäller deras föräldrar, så finns det inga gränser för vad gåvor kostar. Om Elin eller jag vill köpa någonting dyrare, så blir det ALLTID diskussioner om ekonomi medan presenter till andra kan bli nästan hur dyra som helst. Jag känner mig åsidosatt och som om Elin och jag kommer i andra hand och jag är sårad och arg. Förb****** j***a skit!!

Av Ewa - 21 december 2008 17:21

Julterroristen som kommer fram så här års morrar nu i protest. Vi ska tillsammans med svägerskan + familj köpa presentkort på Sydpoolens spa för en sammanlagd kostnad av 1400 kr som julklapp till svärföräldrarna. Eftersom Pär och jag har gemensam ekonomi, så har jag rätt att säga ifrån och det gör jag nu. "Ifrån!" Visserligen lagar svärmor all julmat och allt julgodis själv och det är väldigt gott, men att som tack ge en present värd 700 kr/familj och när de ALLTID säger "Men inte ska ni köpa något till oss..." - nää! I så fall vill jag ha en väska för 800 kr som jag har dräglat över i flera månader.


Grrrr.....

Av Ewa - 21 december 2008 17:09

......varför kaféerna ger kunderna möjlighet att surfa på internet?


*människan har blivit så isolerad, men kan åtminstone fika och surfa bland främlingar*

Av Ewa - 21 december 2008 16:22

.....var jag har fått mitt begär efter nya väskor ifrån?


*dessutom har jag fört det begäret vidare till mitt barn*

Av Ewa - 21 december 2008 16:17

Pär tycker om att baka för det gör inte jag. Tralala.

Jag hittade äntligen strumpor.

Den lyxiga känslan som nya smycken ger.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards