Alla inlägg den 15 december 2008

Av Ewa - 15 december 2008 17:43

Angående omröstningen. Ju närmare jul vi kommer desto fler är det som röstar på "Ooo, ja!" de tycker om julen.

Av Ewa - 15 december 2008 17:35

Jag har så pass mycket kunskap att jag kan få in mig själv på Må-Bra-Spåret igen.

Jag har upptäckt en ny TV-serie: Monk - Obsessive Compulsive Detective.

Våra marsvin mår prima (bildbevis nedan - Ellen växer!)


Fridens.


Av Ewa - 15 december 2008 16:52

Jag gjorde ett väldigt lamt försök att komma iväg till SATS i morse, men jag måste nog vända tillbaka dygnet mer för att det ska fungera. Det blev ingen promenad heller eftersom jag hade ont i knäet och det kändes snopet för vet ni vad? SOLEN STRÅLADE från en klarblå himmel!!


Jag har börjat med små, små förändringar i hopp om att må bättre; i hopp om att Må-Bra-Grunden ska bli stabilare. Den första förändringen inleddes för ett par veckor sedan och innebär att jag skärper till min tandvård. Det kan verka nog så enkelt, men tänderna har aldrig haft hög prioritet hos mig och mår jag dåligt, så är det bland det första som jag struntar i. Tandtråd, tandborstning och Listerin varje kväll utan undantag. Resultatet märks i form av friskt tandkött och en långvarig känsla av rena tänder. Förhoppningsvis har jag mindre tandsten när det väl är dax för tandläkaren.


En annan förändring som är väldigt kortsiktig är att vända tillbaka dygnet. Natten till lördag satt jag uppe till 3, men natten till idag satt jag uppe endast till halv 1, så det går åt rätt håll. Det är så himla lätt för mig att slinka ur en fungerande dygnsrytm och jag tillåter mig själv att göra det med jämna mellanrum trots att jag vet att jag mår sämre av oregelbundenhet. Det är nog Lilla Ewa (hon på presentationsbilden) som kommer i trotsåldern då och då....


Förändring numro 3 inleddes igår: inget godis, inga kakor, inget vanligt bröd. Det här kör jag på ett par veckor innan det är dax för nästa förändring. Små, små steg.


Sista skolveckan innan jullovet. Förra veckan klarade Elin av 4 av 5 dagar!! Idag har hon dock varit hemma dels för att hon inte mår bra (trött) och dels för att det nog var svårt att motivera sig till att gå till skolan när samtliga förmiddags  lektioner hade filmvisning på schemat och hon i vanliga fall tycker att skolan känns meningslös. Vårt kortsiktiga mål i samarbete med BUP-damen är att Elin ska tycka att hon förtjänar ett lov vilket hon inte tycker att hon gör eftersom hon har varit hemma så mycket. Nu har hon 3 skoldagar på sig att nå det målet (fredagen är ju bara avslutning). Kör hårt, Elin! :-)


En liten uppdatering av Min Tumme. Eftersom jag inte har lust att slösa bildutrymme för att visa hur ful tumnageln nu är, så beskriver jag den i stället. Nu är det endast en tredjedel kvar av nageln (tredjedelen längst ut). Knölen upptar hela den övre tredjedelen (närmast nagelbandet). Det växer ut ny nagel över knölen och trycket som uppstår gör att den har börjat ömma på nytt. Området mellan knöl och nagel är naket och väldigt känsligt för stötar. Det känns ju bra att veta att det finns anlag för en ny nagel.... Håhåjaja.


Fridens.




Av Ewa - 15 december 2008 16:50

.....varför män, men inte kvinnor, verkar vara rädda för homosexualitet?


*Den Heliga Manligheten - fnys!*



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards