Alla inlägg den 14 december 2008

Av Ewa - 14 december 2008 21:06

Jag mår bättre.

Jag har lust att börja träna igen.

Jag fick ihop 2 av 3 "tacksamheter".


Fridens.


Av Ewa - 14 december 2008 14:06

Pär och jag åkte till köpcentret Hornbach som ligger vid vårt Coop forum. Tyska byggvaruhus poppar upp som svampar; BauHaus och nu Hornbach. De visade sig ha en väldigt stor och fin växtavdelning med otroligt billiga orkidéer och amaryllis, så det blev 1 respektive 2 inköpta. Vi investerade i en ny julgransbelysning. På avdelningen för julpynt, så märktes det att det var det tyska i stället för det amerikanska som dominerade. Var är det SVENSKA pyntet med Jenny Nyströms tomtar?? Jag fick syn på en jultomte med solbrillor och säck som satt på en stentuff motorcykel. Fingerklådan fick mig att lyfta ned den för att visa Pär. Plötsligt hördes ljud av en motorcykel och sedan musik i stil med rock ā la Elvis. Jag hade tydligen kommit åt någon startknapp. Jag ställde tillbaka den i hyllan och då började tomten att studsa upp och ned i sadeln medan han rockade loss. Varför finns det så mycket FUUUUULT julpynt?? Den var småfnissig, men den var mest FUUUUUL. Det finns en zoo-avdelning där med mängder av akvariefiskar och tillbehör. Mängder av prylar till hunden och katten. En del prylar till fågeln. Några enstaka prylar till hamstern. Ingenting, jag upprepar, INGENTING till marsvin annat än mat!!! Vi ville köpa en julklapp till våra älskade fyrbeningar och så fanns det bara hjul som yttepytte-hamstern kan springa i. Nu har jag beställt två mysrullar från "Marsvinshjälpen" vars namn får dubbel betydelse.


Hela jag, kropp och själ, skriker i protest när jag försöker aktivera mig. TRÖTTHET av många anledningar: depression, jag har vänt på dygnet, Theralen-dropparna och det faktum att det är så satans mulet och mörkt jämt! Hur ska kroppen fatta att det som är på utsidan faktiskt är dagsljus och att det inte verkar bli ljusare? Alla lampor är tända jämt och det hjälper lite. Igår städade jag hela nedervåningen. Nu, så här efteråt, så förstår jag inte riktigt att jag gjorde det. Dagens trötthet har kanske med chock att göra. :-P


Min koncentration är inte konsekvent. Jag klarar av att läsa böcker och nästan slukar dem, men att skriva det här inlägget har tagit en halv timme! Jag har inte tillräckligt med koncentration för att läsa mer än korta blog-inlägg (det här inlägget skulle jag inte orka läsa) och därför kommenterar jag inte så ofta heller. Jag hoppas att mina mest trogna blogläsare har överseende och tålamod för jag tror att jag kommer tillbaka med full styrka. Så småningom.


Fridens.

Av Ewa - 14 december 2008 13:52

.......varför det alltid dyker upp en korvkiosk vid ett nytt köpcentrum?


* nynnar "Varm korv-boogie"*



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards