Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Ewa - 21 oktober 2008 13:06

Har nyss kommit hem från ett av årets två besök hos Levaxin-doktorn. Vanligen tillbringar jag 5 minuter hos honom vilket inkluderar ett förnyat recept och ett stryptag för att kontrollera att sköldkörteln känns normal. Idag tog han inte ens stryptag och det kändes väldigt onödigt att åka dit. 260 kr!  De senaste gångerna har jag gått direkt till provtagningen och det gjorde jag idag oxå. Provsvaret kommer han att ringa mig om på torsdag.


För mig har böcker ett "bäst-före-datum", så till vida att intresset för att läsa en bok minskar om den står oläst för länge. Jag har ett tiotal sådana böcker i min hylla nu. Böcker som väntar på att bli lästa, men som jag har förlorat intresset för och som jag inte ens kan komma ihåg varför jag tyckte att de verkade intressanta från början. Även om jag har flera olästa böcker, så kan alltså en bokkris uppstå och det har det gjort nu! "Pingvin saknas" läste jag ungefär hälften av innan jag gav upp. Hela handlingen var som en så'n där obegripligt lång mening som är så fullproppad med bisatser och parenteser att man har glömt hur den började när man väl kommer fram till slutet. Direkt efter den började jag läsa "Jag vet att du är ensam" av Bodil Mårtensson, men den höll inte ens 30 sidor. Fjantigt skriven. Dåligt svenska. Blä! Nu började det lukta desperation..... Jag gick upp på övervåningen där vi har alla övriga böcker och där de som är lästa eller oläsliga hamnar i jakt på en Favorit i repris: Odd Thomas av Dean Koontz. Om det inte var så att jag har lånat ut "Påven Johanna" till svärmor, så hade jag läst den IGEN. Igår kväll hoppade jag mellan olika boksajter och letade upp nya böcker och jag hittade 8. Efter läkarbesöket gick jag till Pocket Shopen och lyckades få ihop 7 av de 8. BOKKRISEN ÄR AVVÄRJD!


Framåt 17-tiden ska jag träffa Pär på Konsum för veckohandling. Nu ska jag göra en kanna te och försöka äta fast matlusten är försvunnen.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards