Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Ewa - 22 oktober 2008 17:01

Vaknade vid 9 av att telefonen ringde, men jag brydde mig inte om att svara. Trött, frusen och nysig. Tillbringade förmiddagen i pyjamas och morgonrock. Ingen ork. Ingen lust. Eftersom det är onsdag, så stod burstädning på schemat, men jag övervägde att strunta i det. MEN i stället, så städade jag buren som planerat och sedan strök jag 4 skjortor till Pär och körde 2 maskiner med handdukar och rensade ur de två köksskåp som var kvar från Den Stora Rensningen och när grisarna har nattats, så ska jag dammsuga i köket. Puh! Det känns bättre att ha gjort något. :-)


Jag har blivit beroende av CD-böcker. Jag tycker att det är aptråkigt att t.ex laga mat, stryka, städa buren, spela vissa dataspel mm utan underhållning (musiken i MP3:n är förbehållen promenaderna). För tillfället, så är jag inne på tredje lyssnarvarvet av Harry Potter dels för att jag verkligen tycker om de böckerna och dels för att Krister Henriksson läser som ingen annan! Han och Håkan Nesser är suveräna! Det är svårt att hitta läsare av samma höga klass. Nyligen köpte jag "Kennedys hjärna" av Henning Mankell med Helena Bergström som uppläsare och jag är SÅÅÅÅÅ besviken. En så pass bra skådespelerska som hon ju (oftast) är visar sig vara aptråkig som uppläsare! Min bärbara CD-spelare har gått hädan; den vägrar att spela upp skivan. Jaha. Jag kollade på Clas Ohlsons hemsida efter en ny och såg att just den har utgått ur sortimentet. Undrar varför? Den har inte varit direkt lysande medan den fungerade heller..... Jag har nu två alternativ. Jag kan lyssna i min bärbara dator, men det gör att datorn vibrerar och blir tokhet + jag blir bunden av den (det är ingenting som jag kan stoppa ned i fickan direkt). Alternativ två är Elins gamla CD-spelare som inte håller tätt dvs att locket inte hålls stängt. Det får bli alternativ två inklusive en gummisnodd.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards