Alla inlägg den 29 oktober 2008

Av Ewa - 29 oktober 2008 21:03

Förra gången vi var i Italien (för tre år sedan), så hamnade vi ett sorts kollektivt chocktillstånd när vi konfronterades med Den Italienska Trafiken. Trafikregler verkade uppfattas mer som rekommendationer. Om man behövde tvärstanna för att ta reda på vilken väg man egentligen skulle köra, så var det helt ok. Inget att bli galen på. Just det gjorde vi vid ett tillfälle; vi stannade på det streckade området mellan motorvägen och avfarten från motorvägen för att läsa kartan. Inget hände. Ingen blev galen. Det var då vi myntade uttrycket "Tag din plats i världen" ā la Italien. Sluta be om ursäkt för att du finns till. Säg ifrån. Ha integritet. TAG PLATS! Jag praktiserar detta så ofta jag kan och så länge ingen annan blir lidande och det är speciellt vid obevakade övergångsställen som det känns alldeles särskilt bra. ALLA bilförare har absolut stopplikt vid ett obevakat övergångsställe och jag SER TILL att de stannar genom att kliva ut ett steg och blänga i förarens riktning och sedan tar jag tid på mig att gå över. Jag stressar aldrig, men framför allt så tackar jag ALDRIG för att någon stannar när de SKA stanna.


Tag din plats här i världen.


Fridens.

Av Ewa - 29 oktober 2008 18:33

Jag är kräkfärdig på livet.

Jag


vill


inte


mer.

Av Ewa - 29 oktober 2008 18:24

Det finns vissa växter som, när de drabbas av angrepp, tillverkar ett ämne som drar till sig insekter som äter t.ex de larver som bildas vid angreppet. Det finns växter som så att säga försvarar sig när de blir attackerade. Den miljöförstöring och klimatförändring som pågår just nu skulle kunna ses som ett hot om attack. Tänk dig då att växter och träd känner sig hotade och därför bildar ett toxin som sprids med vinden. Toxinet som drabbar oss människor bryter ned det ämne i hjärnan som gör att vi har en självbevarelsedrift att inte skada oss själva. När självbevarelsedriften inte längre finns, så tar vi livet av oss. Det här är intrigen i "The happening" av M Night Shayamalan som gjorde "Sjätte sinnet". Jag älskar hans filmer! Intrigerna är allt annat än förutsägbara eller gulliga samtidigt som det finns en subtil humor.


Fridens.

Av Ewa - 29 oktober 2008 18:15

En svordom i självaste rubriken, men det är bara för att jag blir så TRÖTT! Hörde ett kort reportage om bostadsområdet Forhhöjden i Södertälje. Vi bodde där innan vi flyttade till vårt Paradis. Det var ganska stökigt ibland även på den tiden, men det har tydligen blivit värre med vandalisering, bilar som sätts i brand och misshandel. Någon sa att det var något lugnare just nu, men att "...det är snart vinter och då har de ingenting att göra.". Vad har det med någonting att göra??? När jag var liten och när jag var tonåring och inte hade något att göra, så satt jag hemma och gnällde. Jag var INTE ute och vandaliserade eller slog på folk! Vad är det för fel på folk av idag??? Ingen moral, ingen empati, egoism och övertygelse om att det de vill ha det borde de få genast!


Jag avskyr att vara vid liv i den värld som vi har skapat.

Fy f-n!


PS. Ett otroligt bra exempel på varför jag har slutat följa med i nyhetssändningarna.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards