Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Ewa - 5 oktober 2008 21:39

.....hela tiden vilket jag tolkar som att ett besök på vårdcentralen går före ett träningspass på SATS i morgon. I onsdags (?) rev jag loss, vad jag trodde var, en liten bit torrt och gammalt nagelband. Det måste ha varit något annat för sedan dess har det rodnat och ömmat. Det sitter sedan i torsdags en sorts böld precis nedanför nagelbandet som blir allt ömmare och ser allmänt äcklig ut. Ge mig lokalbedövning och skär bort äcklet!


Jag läste ut "Jenny S" av Denise Rudberg och den var mysig, men den balanserade farligt på kanten till att bli FÖR lättsam. Jag fortsatte direkt med den fristående fortsättningen "Matilde" som redan efter första kapitlet förlorade balansen och blev äppelkäck. Blä! Nu ska jag läsa "Mannen under trappan" av Marie Hermansson i stället.


Natti.


PS. Det här är skrivet på MIN dator. :-D

Av Ewa - 5 oktober 2008 16:37

Det blåser och det regnar. Det regnar och det blåser. Hela tiden. Snacka om stugsittarväder! Pär var tillräckligt envis för att ge sig iväg på en springrunda. Han var lite fuktig när han kom tillbaka.... Själv har jag duschat och tittat på film. Snart ska jag laga middag och sedan måste jag snickra ihop en matsedel för kommande vecka (jag orkar inte göra för två veckor som jag gör i vanliga fall).


Igår kväll gick jag igenom några kartonger med glas och porslin som dragits ut från vinden för att ingå i Den Stora Rensningen. Det fanns någon enstaka släktklenod som skulle sparas, men det mesta skänker vi till "Myrorna". En anledning att gå igenom allt visade sig vara att silverfiskar hade byggt hela kolonier i några muggar och skålar. DE ÄR SÅ DJ-A ÄCKLIGA!!!! Det såg ut som en hög med torr jord/damm och i den högen krälade helt vita silverfiskar i olika storlekar. Det beror förmodligen på att de har levt i totalt mörker som de var helt vita i stället för den vanliga silvergrå färgen. UÄÄÄ!!!


Lördagen den 25 oktober kallas från och med idag för Lyx-Lörda'n av Elin och mig. Vi börjar med ett gemensamt besök hos min frisör och sedan ska vi shoppa, shoppa, shoppa och äta lunch på sta'n. Tre veckor kvar! *studsar otåligt upp och ned*


Sedan några veckor tillbaka, så kan jag inte ladda ned någonting till min bärbara och jag kan inte ens läsa bifogade dokument i mina mail. Eftersom jag är gift med en datakunnig, så fick han sätta tänderna i det. Han kunde inte komma på vad felet är. När HAN inte kan komma på det, ja, då är det allvarligt!! Idag gjorde han ett nytt försök och kom underfund med att min användare (den enda) av någon förunderlig anledning har lagt sig till med skrivskydd och det är därför jag inte kan ladda ned eller läsa dokument! Hur 17 kan en dator göra så'nt utan mitt kommando???  Windows Vista är småknasigt över huvud taget, men jag börjar misstänka att hela operativsystemet är en enda stor bugg! Dessutom ingår Windows Mail som Microsoft inte längre underhåller eller uppdaterar, men som de inte bryr sig om att meddela. Bill Gates är en världens rikaste människor, men problem på den låga nivån är väl inget som han befattar sig med om det inte innebär att hans rikedom ökar. Äckligt! Skrutt samma! Idag bloggar jag på Pärs bärbara som är yttepytte och faktiskt FÖR liten, tycker jag.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards