Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Ewa - 9 oktober 2008 18:03

Nu har jag hämtat Citodon som jag kan ta till när tummen värker mer än vad som är uthärdligt. Just idag har den varit smärtfri, ironiskt nog och jag har använt den vilket resulterar i smärta så här på kvällkvisten. Jag fick Citodon för flera år sedan mot spänningshuvudvärk (det var inte fullt så restriktivt med vad och hur mycket som skrevs ut) och jag blev beroende pga morfinet som ingår. Jag tog mig ur det genom att sluta tvärt. Den här gången kommer jag att vara försiktigare!


 


De hade fortfarande inte fått min remiss på SöS, så jag får ringa nästa vecka igen. Damen som svarade kunde meddela att väntetiderna är långa. :-P Jag funderar på att be SöS skicka remissen till Sophiahemmet som förmodligen inte har lika långa köer och kanske att jag får betala för det, men att gå omkring med plåster dygnet runt och använda mig av morfin i flera månader känns inte lockande. Min svärfar fick remissen skickad till Sophiahemmet när han opererade cancern som han hade i underläppen och väntetiden kortades drastiskt + att vården är riktigt bra där (jag opererade ett ganglion i handen för 7 år sedan och kommer ihåg sjukhuset som trevligt). På ett sätt så vill jag inte dra igång någon panikartad cirkus för jag misstänker att det finns de som har det värre. Samtidigt blir jag så arg och frustrerad över att något som är så litet att det ryms på tumnageln kan ställa till med så mycket besvär!  >:-(  Här kommer ett försök att se det positiva: jag kan inte diska. Att ta på/dra av diskhandskar när bölden är så pass stor att den sticker upp ovanför nagelbandet vill jag inte ens tänka på även med ett plåster över. Att ha handen nere i hett och flottigt diskvatten när det finns var runt bölden tror jag inte är så lyckat.



Jag promenerade fram och tillbaka till apoteket + en omväg på vägen hem och det var så skönt att komma ut! Endorfinerna kändes faktiskt av och det var skönt att "älga på" med stora kliv (jag hade mina vanliga gå-skor eftersom jag inte fixar att knyta MBT-skorna just nu)!


Nu läser jag "Pingvin försvunnen" som är fortsättning på "Döden och pingvinen".


Fridens.


Av Ewa - 9 oktober 2008 09:24

"Det måste ju ha funnits en restaurang på Dödsstjärnan...." tycker i alla fall Eddie Izzard.

Av Ewa - 9 oktober 2008 09:00

Linslusen hade den här och den var så rolig att jag oxå måste ha den eftersom jag faktiskt ÄR ett HP-fan!


Mycket nöje!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards