Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Ewa - 28 oktober 2008 12:14

Förra veckan fick jag syn på en affisch från Nationalmuséet om en aktuell utställning som heter "Lura ögat". Illusoriska bilder. Knepiga målningar. Luriga konstverk. Precis vad jag tycker om att titta på! Jag är ingen musei-människa och går bara när det är något alldeles extra och när vi var i Italien. Den här utställningen klassar jag som något alldeles extra. Eftersom Elin har höstlov hela veckan, så föreslog jag att vi kunde gå tillsammans och sedan äta lunch på sta'n. Jag kom ur sängen som planerat, men jag fick inte upp Elin..... Hon kunde inte riktigt bestämma sig om hon ville följa med eller inte. Jag hade inget emot att gå ensam. När jag kom ut regnade det. Blä! På väg till stationen hörde jag det välkända plingplonget i högtalarna som  signalerar förseningar. Det hördes ofta och det rabblades olika meddelanden. Hm. När jag kom in på stationen kunde jag läsa att nästa tåg mot Stockholm var en halv timme försenat pga signalfel! Det var det första tåget som över huvud taget fanns med på skärmarna över norrgående tåg. Nej, tack! Jag gick hem igen. Alltihop kändes väldigt snopet. Jag tänker göra ett nytt försök i morgon och då ska jag kolla SL:s hemsida innan jag går.....


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards