Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Ewa - 1 oktober 2008 18:09

Ny månad IGEN!

Jag satt i soffan i vardagsrummet och läste och tittade upp en stund. Regnet vräkte ned i sidled och blandades med flera gula löv som virvlade förbi. "NU är det höst", konstaterade jag och fortsatte att läsa.



Det bidde ingen promenad. Jag satt och läste till klockan 1 ("Jenny S" av Denise Rudberg - mysig och lättläst) och var ganska trött idag, så jag sov på soffan ett par timmar. Jag skulle kunna skylla på vädret oxå..... Efter lunchen strök jag Pärs skjortor och han tog hand om utvecklingssamtalet. Inga nyheter direkt; Elin rekommenderas att vara mer aktiv på idrotten och på musiken och att räcka upp handen. Tjat, tjat, tjat.... Annars går det bra för henne även om hon är sjuk ibland och det är tack vare att hon arbetar effektivt när hon är där och inte har några problem att arbeta ikapp (det var precis så jag hade det på arbetet: visserligen var jag borta mycket, men väldigt effektiv annars, men det var inte det som räknades). Efter middagen följde jag med Pär till "Filmkedjan" för att hämta ut den nya HD-boxen som kommer att ersätta digital-boxen. Jag plockade ihop ganska mycket godis till Elin och mig för annars hade han fått åka själv. :-P


Nu drar diverse TV-serier igång igen och Elin och jag följer "Ugly Betty" och "Desperate housewives", så ikväll blir det inspelade avsnitt och te. För ett par veckor sedan började SVT2 köra "Sopranos" från början med två avsnitt per vecka. Är det någon som har sett den? Jag tänkte kolla varför den fick så mycket uppmärksamhet medan den gick även om jag inte gillar så'nt som handlar om maffian eftersom det ALLTID blir överdrivet mycket våld.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards