Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Ewa - 27 oktober 2008 12:54

IGEN! Jag är så trött på allt och speciellt vad gäller min vikt och vad jag äter. Pär och jag bråkar inte lika mycket om det längre, men hans små kommentarer är skitjobbiga. Jag VET att jag har skrivit mycket om det här. Jag VET att det egentligen är mitt eget problem att jag tar åt mig. Jag SKITER i det! Jag tycker att han helt enkelt ska KNIPA KÄFT! Jag hör aldrig något om detta från honom utom när han ser att jag hoppar över skaklarna.


Varenda dj-a morgon, så funderar jag på vad som är vettigt att äta till frukost. VARENDA morgon! Jag har börjat hoppa över frukosten enligt teorin om att äta bara när jag är hungrig och det är sällan som jag är hungrig på morgnarna. Samma sak vid lunch och middag. VARENDA satans dag gnisslar dessa tankar! Äta. Träna. Äta. Träna. Gör jag rätt? Gör jag fel? Ger jag efter för lätt? Ska jag lyssna mer på min kropp? Kan jag anstränga mig mer för att gå ned i vikt? VILL jag anstränga mig mer? Ska jag se till att få professionell hjälp med superstrikt kost och träning? Hur blir det då när jag når målet? Ska jag fortsätta på samma superstrikta väg som förmoligen inte känns avslappnad eller naturlig för fem öre?


Jag har kommit på mig själv med att så smått börja acceptera att jag inte har lätt att gå ned i vikt och att jag aldrig kommer att bli lika smal som jag var för 15 år sedan. Bortsett från att det är svårt att hitta kläder, så upplever jag inte att jag blir särbehandlad för att jag är tjock. Jag försöker oxå leva enligt idén att alla människor är så himla upptagna med att bry sig om vad andra tycker om dem att de egentligen inte bryr sig om hur jag ser ut.


Hjärnan kokar av alla tips, slutsatser, undersökningar, forskningsresultat och olika sätt kombinera födoämnen och kortslutningen är nära. Självmordtankarna ligger och lurar därför att jag helt enkelt inte orkar. Jag vill inte behöva leva varje dag med känslan av att jag måste övertyga Pär om att jag FAKTISKT gör mitt bästa. Jag går inte ned i vikt, men jag gör mitt bästa. Jag går heller inte upp i vikt, men det räcker inte.


Jag promenerade 90 minuter. Det blev längre än vad jag hade tänkt. Det blev längre än vad jag hade lust med. Jag hade inget bättre för mig, så jag kunde lika gärna vara ute. Det var ganska skönt, men inga endorfiner. Nu är jag trött. Jag kom inte iväg till SATS i dag heller och det är väl ett uppehåll på 4-5 veckor nu. Jag har ingen lust att släpa mig och ryggan hela vägen. Jag har ingen ork. Det är inte kul längre.


Det skulle vara så skönt att slippa allt.

Jag har försökt tidigare vilket inte utesluter att jag kan försöka igen.


Fridens.

Av Ewa - 27 oktober 2008 12:29

Jag tycker att man ska hålla isär talspråk och skriftspråk. Enda undantaget är när man skriver dialog.


Varför blir svenskarna allt sämre på att stava??? Ibland hoppar jag mellan bloggarna på "Blogga gratis" och ser de mest hårresande stavfel. Dels av sorten rena stavfel och dels ord som stavas som de uttalas. De här exemplen kommer jag på just nu.


Ändå  stavas  endå.

Kuvert  stavas  kuvär.

Egentligen  stavas  igentligen.

Stod  stavas  stog.

Förstod  stavas  förstog.

Almanacka  stavas almenacka.


Fridens.



Av Ewa - 27 oktober 2008 10:08

Jag älskar att kunna lägga in småbilder i texten när jag bloggar. Helst ska de passa ihop med eller illustrera textens innehåll. Då fick jag en egotrippad idé att jag kan rita små bilder av mig själv i olika situationer som jag kan använda. Sagt och gjort! Det blev fem till att börja med. Färgerna stämmer inte så bra med originalen och jag orkar inte fixa med det.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards