Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Ewa - 6 oktober 2008 20:34

Aj, aj, aj!

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt" eller man vet inte hur mycket tummen behövs förrän den är obrukbar.

Det värker hela tiden och Ipren biter inte på värken, så jag chansade och skrev till min husläkare om en något starkare värktablett utifall att väntetiden till kirurgen blir lång.


Pär har just kommit hem från månadens styrelsemöte och det visar sig att större delen av den sylt-och-vaniljlängd som inhandlades har blivit över. Ikväll behöver jag mjuk, nybakt bulle!! Pär gör nytt te.


Fridens.


Av Ewa - 6 oktober 2008 11:25

Diagnos: pyogent granulom även kallat svallkött (uuäck!!).

Åtgärd: operation hos handkirurg.

Väntetid: vet ej.

Det behövs bara en yttepytte skada så triggas den sk. granulationsbildningen. Antibiotika har ingen som helst effekt. Suck. Vänta, hålla rent och använda värktabletter. Suck. AJ. Jag mådde småilla efteråt och nu känner jag mig dämpad och låg...... :-(


Strålande sol, svaga vindar och +11. Det är som om gårdagens väder aldrig fanns! Det ligger fler löv på marken och jag såg faktiskt ett par träd som hade knäckts.


Fridens.

Av Ewa - 6 oktober 2008 08:32

Klockan 8 ringer jag VC för att få en tid när DE  kan ringa MIG. 8.35 blev tiden. Klockan 8.20 ringer telefonen.

"Hej. Det är är Sköterskan på vårdcentralen. Ni hade kontaktat oss. Vad kan jag  hjälpa till med?"

"Jag har en infektion eller snarare böld vid nagelbandet på min tumme."

"Och det hjälper inte med alsolbaddningar och omläggningar för du vet att under nagelbanden så finns det lika många bakterier som bland europas hela befolkning! Visst är det läskigt?"

??????????????

Hon försäkrade sig om att alsolsprit inte hjälper och frågade vilken färg varet har eftersom hon sa att det är vad en disktriktssköterska skulle göra, men att om jag verkligen trodde att det verkade behövas en antibiotika-kur, så skulle jag få en läkartid.

!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag fick tid klockan 10 hos en läkare med ett väldigt svenskklingande namn.

Vården upphör aldrig att förvåna och jag blir så trött! Min reaktion är att när jag FÖR EN GÅNGS SKULL behöver läkare för en fysisk och påtaglig, till och med SYNLIG åkomma, så blir jag lik förb-t ifrågasatt! Vårdsystemet ändras hela tiden i syfte att underlätta (påstås det) och visst är detta tidsbokningssystem smidigt, men jag får ändå intrycket av att det är jag som är besvärlig när jag behöver mer än 5 minuters telefonrådgivning. "Om du VERKLIGEN tror att du MÅSTE träffa en LÄKARE, så ok då!!!"


Jag kunde läsa en POSITIV RUBRIK på DN:s sida idag!

"Krisen kan öppna för fler hyresrätter". Jag tycker att detta strävande efter att alla ska ha möjlighet att/tvingas till att äga sin bostad är sjukt.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards