Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Ewa - 20 oktober 2008 19:58

Elin har gått med på att prata med skolkuratorn efter vårt argument att hon egentligen inte kan säga nej till något vi föreslår eftersom hon inte har egna förslag. Jag mailade kuratorn och fick svar om ett planerat möte den 3 november angående Elins skolsituation. Pär, jag, Elins lärare, kurator, skolsköterska, rektor och bitrände rektor kommer att delta. På mötet ska vi boka tid för Elins samtal. Samma dag som jag ska ta med tummen till SöS. Det var värst!


Fridens.

Av Ewa - 20 oktober 2008 16:42

Bland de bästa vi har gjort är att skaffa marsvin!

Jag älskar dessa djur: de är söta, trevliga, intelligenta (ibland i alla fall ;-)), snälla, tålmodiga (de äldre mer än de yngre), sociala, nyfikna och roliga.


Att ha marsvin innebär:

*  Det finns alltid någon hemma som väntar på mig.

*  Det är alltid skräpigt av hö och spån i hallen och i köket.

*  Det sitter alltid spån på sulorna av mina strumpor.

*  Jag hittar hö på de mest oväntade ställen som i sängen, i CD-spelaren och i tvättmaskinen.

*  Det luktar alltid lite marsvin i köket.

*  Jag har alltid marsvinshår på kläderna.

*  Det händer att jag har rivmärken av klor på händerna.

*  När vi handlar grönsaker, så brukar vi ta hänsyn till vad grisarna tycker om.

*  Vi köper ofta KRAV-odlat för grisarnas skull.

*  När allt dj-s, så finns det alltid någon gris som ställer upp på lite gos.

*  Förutom den konstanta omsorgen och oron som förälder, så finns det även samma för marsvinen.

*  Så fort jag är hemifrån, så undrar jag hur de har det och jag saknar dem.

*  När jag ser ekorrar, möss eller andra gnagare, så ser jag likheterna med grisarna.

*  Jag har alltid varit känslig för vanvård av och misshandel av djur, men nu är jag plågsamt känslig och pallar inte ens en antydan av det.

*  Jag har vant mig vid att röra mig försiktigare och att bullra mindre i hopp om att inte skrämma grisarna.

*  Jag blir alltid på gott humör när jag kommer in i köket.

Av Ewa - 20 oktober 2008 15:49

Nothing. Nada. Zilch. Niente. Rien.

Det är dagens tema, det!

Trååååååkigt!


Fridens.


PS. Jag ser ut som en något butter, men välmående budda på fotot. Ungefär som nu då. Moahahahahaaa.....

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards