Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Ewa - 23 oktober 2008 15:22

Jag har stretat emot så länge jag har kunnat när det gäller att ta fram vinterjackan. När den väl är framme, så är det bara den jackan som gäller i flera månader och det är trist. När jag skulle iväg på promenad, så var det faktiskt inte mer än +7 och jag insåg att det var dax. Promenaden var SÅ skön, rask och lång, 85 minuter och vädret var exemplariskt för att var höst! Apropå vinterjackan, så börjar jag bli lite trött på den. Det blir fjärde vintern nu och det är inget som helst fel på den; varm och go', mååånga bra fickor och den håller mig torr. Den är ganska mörkt chokladbrun och jag vill ha FÄÄÄÄÄÄRG!!!! Det är TYVÄRR inte anledning nog att köpa nytt. :-( När jag var inne i sta'n i tisdags och kom ut på Drottninggatan under lunchrusningen, så fick jag känslan av att vara med i ett svartvitt foto. Alla var klädda i svart, svart, svart och grått med bara enstaka klickar av vitt eller rött. Så vida man inte kan sy sina egna kläder utan är hänvisad till butikernas utbud, så ser det mörkt ut (vitsigt!). Det är egentligen bara i sportbutiker där de säljer svindyra dunjackor för arktiska fantasivintrar som färgerna finns. Eftersom vintrarna numera är skrämmande snöfria och mörka, så behövs ju alla färger mer än någonsin! MER FÄRG TILL FOLKET!


Elin är hemma idag och nu har hela familjen nått ett stadium då alla tar det lugnt och bara kommer överens om vem som ska ringa in sjukanmälan. En sorts vila i kaoset. Hon har nog en förkylning på gång och efter att ha sprungit igår eftermiddag, så blev hon fruktansvärt trött. På tal om sjukdomar, så ringde min syster Lajla idag. Vi har inte haft kontakt på flera månader och det har varit ett medvetet val från min sida. Jag blev påmind om varför när vi talades vid för det är sjukdomsprat 90% av tiden. Gudarna ska veta att jag har en hel del elände att bidra med, men jag vill inte! Jag blir så deprimerad efteråt. Anledningen till att hon ringde just idag är att hon skulle vilja träffa Siw och mig innan det är dax för en stor dubbel-operation av både knä och axel. Djup suck. Lajla återkommer när hon har fått datum för ingreppen.


I övermorgon är det äntligen dax för Elins och min Lyxlördag med frisörbesök och shopping! :-D  Fy, tusan vad vi behöver en så'n dag!! Jag har en liten lista över det jag har för avsikt att inhandla bl.a smycken från Pilgrim *dreglar*. Vi kommer att gå back ekonomiskt den här månaden, men vet ni vad, det struntar jag i för en gångs skull! Jag tänker umgås med fru Slösa, så pilutta dig, fru Spara!


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards